شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۶۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تشکیل کارگروه غنی‌سازی مواد غذایی با ویتامین D برای دانش‌آموزان

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کارگروه غنی‌سازی مواد غذایی با ویتامین D برای دانش‌آموزان خبر داد.

حسن ضیاءالدینی، مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش و در پاسخ به این پرسش که «آیا قرار است موضوع ویتامین D برای دانش‌آموزان در مدارس اجرایی شود؟»، اظهار داشت: کارگروه این موضوع در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد.

وی افزود: کمبود ویتامین D در جامعه وجود دارد و حدود 90 درصد مردم با این مشکل رو‌بهرو هستند و علت آن هم در معرض نور خورشید قرار نگرفتن است که مشکلاتی ایجاد می‌کند.

ضیاءالدینی با بیان اینکه هماهنگی‌های اولیه این موضوع در حال انجام است، خاطرنشان کرد: اگر بودجه این موضوع را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین کند، آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که این کار انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش عضو کارگروه غنی سازی مواد غذایی با ویتامین D است، این کار در حال انجام است و اگر اجرایی شود، به صورت پایلوت خواهد بود.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد مدرسه و دانش‌آموزانی که تحت پوشش قرار خواهند گرفت، مشخص شده است؟»، گفت: هر مقداری که وزارت بهداشت بتواند در این باره هزینه کند، آموزش و پرورش آمادگی دارد.

ضیاءالدینی تصریح کرد: هنوز کارگروه، تصمیم نهایی را نگرفته است که در چند استان چه تعداد دانش‌آموز را با چه هزینه‌ای تحت پوشش قرار دهد.

فارس

(شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳) ۱۱:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها