پنج شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۴
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۱۶۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

۷ توصیه بعد از خوردن غذا

راه رفتن بلافاصله بعد از غذا خوردن منجر به رفلاکس و سوءهاضمه می شود. اما پیاده روی نیم ساعت بعد از غذا خوردن به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مفید است.

به گزارش صبحانه ، ۷ توصیه بعد از خوردن غذا را جدی بگیرید:

بلافاصله نخوابید: خوابیدن بلافاصله بعد از صرف غذا، باعث ایجاد اختلال در هضم غذا می شود و این امر می تواند به عفونت و گاستریک منجر شود.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن پس از مصرف غذا مانند کشیدن ۱۰ نخ سیگار تاثیر منفی دارد و احتمال سرطان را افزایش می دهد.

میوه مصرف نکنید: هنگامی که میوه را همراه غذا مصرف می کنید، میوه و محتویات غذا به معده می چسبد و به موقع به روده نمی رسد. این روند طولانی باعث فاسد شدن غذا در معده می شود. بنابراین توصیه می شود یک عدد میوه را یا یک ساعت بعد یا قبل از صرف غذا میل کنید.

کمربند را شل نکنید: شل کردن کمربند نه تنها باعث پیچ خوردن روده ها می شود بلکه باعث می شود شما پرخوری کنید. با شل کردن کمربند، دوباره احساس راحتی می‌کنید و به خوردن ادامه می دهید.

راه نروید: راه رفتن بلافاصله بعد از غذا خوردن منجر به رفلاکس و سوءهاضمه می شود. اما پیاده روی نیم ساعت بعد از غذا خوردن به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مفید است.

حمام نکنید: حمام کردن بعد از غذا خوردن باعث افزایش جریان خون به دست، پا و بدن می شود در نتیجه میزان خون در اطراف معده کاهش پیدا می کند. این امر باعث تضعیف گوارش در معده می شود.

چای نخورید: برگ های چای حاوی اسید است. این ماده باعث می شود ترکیبات پروتئین ماده غذایی که مصرف می کنیم سفت شود در نتیجه هضم آن سخت می شود. چای را حداقل یک ساعت پس از غذا میل کنید.
(پنج شنبه ۳ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها