سه شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۱۵۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

نرخ تضمینی گندم هنوز اعلام نشده است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که نرخ خرید تضمینی گندم به مسئولان مربوطه پیشنهاد شده و به زودی اعلام می‌شود، گفت: مصرف آب با کشت گلخانه‌ای به یک بیستم کاهش می‌یابد و محدودیت واردات برنج برای حمایت از تولید داخلی برنج اعمال می‌شود.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم دومین گردهمایی سراسری مدیران وزارت جهاد و کشاورزی در آغاز سال زراعی جدید که صبح امروز با حضور مسئولان و کارشناسان کشاورزی برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر تعیین نرخ تضمین خرید گندم برای سال زراعی پیش رو گفت: نرخ خرید تضمینی گندم به مسئولان مربوطه پیشنهاد شده و به زودی اعلام می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه پیش‌بینی از میزان تولید گندم در سال زراعی 93ـ94 چقدر است، اظهار داشت: هنوز پیش‌بینی برای میزان تولید گندم زود است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه در مورد برگزاری این گردهمایی و اهداف آن اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه ورود به فصل زراعی سال جدید هستیم، حیاتی‌ترین موضوع در بخش کشاورزی بحث بهره‌وری از منابعی مانند آب و خاک و استفاده‌ای صحیح از آنها است.

وی افزود: نهاده‌های مورد نیاز زراعت در سال زراعی جاری به اندازه‌ای کافی تعیین شده و تحقیقات خوبی برای سال زراعی جاری صورت گرفته است و با پیگیری‌های جدی تمام سعی و تلاشمان را برای رسیدن به موقع نهاده ها به دست بهره‌برداران را داریم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: امیدواریم فصل زراعی خوبی را در پیش رو داشته باشیم و با توجه به سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ها در خصوص استفاده از آب و سیستم‌های نوین آبیاری و استفاده از روش‌های مکانیزه در دستور کارمان است و هدف‌مان از گردهمایی امروز مسئولان و کارشناسان کشاورزی بهره‌گیری بهتر از منابع موجود است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: ما باید خودمان را از نظر فرهنگی و ظرفیت با شرایط موجود تطبیق دهیم و خودمان را برای بهره‌گیری بهتر از منابع موجود خصوصاً آب آماده کنیم.

وی افزود: در خصوص آبخیزداری و استفاده بهینه از منابع موجود آب برنامه‌های جدی در دستورکار قرار دارد.

حجتی تصریح کرد: همچنین برنامه‌هایی در مورد اینکه آب موجود را به چه کشت‌هایی اختصاص دهیم، در حال بررسی است و لازم است، الگوی کشت مناسبی هم داشته باشیم، تا بر اساس آن بهره‌برداران اقدام به کشت کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط کم‌آبی باید برخی از محصولات مثل خیار، گوجه‌فرنگی، سبزی و غیره را بیشتر به سمت کشت در گلخانه‌ها هدایت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: مصرف آب در گلخانه‌ها کمتر است و می‌توان مصرف را از این طریق به یک بیستم کاهش داد.

وی افزود: همچنین باید بررسی شود تا کشت محصولات آب‌بری مانند هندوانه کاهش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با ممنوعیت واردات برنج گفت: ممنوعیت واردات برنج وجود ندارد، بلکه محدودیت در واردات داریم.

وی اظهار داشت: محدودیت در واردات برنج در جهت حمایت از برنجکاران انجام شده است.

فارس

(سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳) ۱۲:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها