سه شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۵۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

١٠٠درصد درآمد حاصل از صادرات کالاهای غیر نفتی از مالیات معاف شد

نمایندگان مجلس روز یکشنبه با حذف بند ٣٨ لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مخالفت کردند، به موجب این بند، ١٠٠ درصد درآمد حاصل از صادرات خدمات کالاهای غیرنفتی مشمول مالیات با نرخ صفر شد.

به گزارش خبرنگار سازمان توسعه تجارت، نمایندگان مجلس، یکشنبه ٣٠ شهریورماه در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن، با حذف بند ٣٨ این لایحه مخالفت کردند.

بر این اساس ١٠٠ درصد درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاها غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی و ٢٠ درصد درآمد حاصل از صادرات مواد خام مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شود.

براساس بند ٣٨ لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم متن زیر جایگزین ماده(١٤١) قانون و تبصره آن می‌شود:

ماده ١٤١- صددرصد(١٠٠%) درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی و بیست‌درصد(٢٠%) درآمد حاصل از صادرات مواد خام مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شود.

فهرست مواد خام و کالاهای نفتی به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و نفت و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

تبصره ١- درآمد حاصل از صادرات کالاهای مختلف که به صورت ترانزیت به‌ ایران وارد می‌شوند و بدون تغییر در ماهیت یا با انجام کاری بر روی آن صادر می‌شوند مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شود.

تبصره ٢- مفاد این ماده پس از اتمام دوره اجرای قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ١٥/١٠/ ١٣٨٩ لازم‌الاجراء می‌شود.

نمایندگان با ٢٩ رأی موافق، ١٠٣ رأی مخالف و ١٨ رأی ممتنع از مجموع ٢١٥ رای، مانع حذف بند مذکور شدند.

علیرضا محجوب به‌ عنوان پیشنهاد دهنده حذف بند ٣٨، سیدمحمد میرمحمدی به‌ عنوان مخالف حذف این بند، ابوذر ندیمی به‌ عنوان موافق حذف این بند در صحن علنی سخنرانی کردند.
(سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳) ۱۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها