دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۳
سرویس : سلامت- میوه، سبزیجات و گیاهان خوراکی
کد خبر : ۵۱۵۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سلامت- میوه، سبزیجات و گیاهان خوراکی

زنان 10 ماده غذایی را حتما مصرف کنند

تمام مواد غذایی مشابه یکدیگر نیستند، اما برای داشتن سبک زندگی سالم افراد باید مواد غذایی خوب را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

محققان استرالیایی 10 ماده غذایی مفید برای زنان را معرفی کردند.

کلم بروکلی

بروکلی ممکن است ماده غذایی دلخواهی برای افراد نباشد، اما مطمئن باشید ماده غذایی سالمی است. در تحقیقات مشخص شده است مانند دیگر سبزیجات با سرطان مبارزه می‌کند. دیگر سبزیجات مشابه کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل هستند.

چغندر

بر اساس تحقیقات انجام شده آب چغندر با کاهش فشارخون مرتبط است. چغندر حاوی پتاسیم، فولات و خواص ضد التهابی است.

زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای است که در غذاهای هندی بسیار فراوان است. این ادویه متعلق به خانواده زنجبیل و با درمان التهاب، مشکلات گوارشی، ورم مفاصل و حتی بیماری آلزایمر مرتبط است.

ساردین

ساردین منبع مناسب و ارزان قیمتی از روغن ماهی، ویتامین D و کلسیم است. همچنین این ماهی حاوی سلنیوم است آنتی اکسیدانی که موجب افزایش ایمنی بدن می‌شود.

کلم پیچ

کلم با سرطان مبارزه می‌کند. این سبزی از خانواده بروکلی است و موجب کاهش کلسترول و خطر حمله قلبی می شود. همچنین حاوی ویتامین A، ویتامینC، کلسیم و کارتنوئید است.

زغال اخته

این میوه حاوی آنتی اکسیدان فراوان و ضد التهاب است و موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و التهاب مفاصل می‌شود. این میوه موجب سلامت مغز نیز می‌شود.

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه حاوی مواد معدنی، فولات، منیزیم، آهن، فیبرهای اشباع شده، فلانوئیدها و مواد شیمیایی که با سرطان مقابله می‌کنند است.

گیلاس

معمولا گیلاس را به صورت تازه، کمپوت و منجمد شده استفاده می‌کنند. این میوه و نوع ترش آن با التهاب مقابله و به کنترل درد کمک می‌کند.

بادام

بادام آجیل سالمی برای مصرف و حاوی پروبیوتیک است که به هضم غذا کمک کرده و کلسترول را کاهش می‌دهد.

گیاه کینوآ

حاوی 9 اسید آمینه است که ماهیچه‌ها و اندام‌های داخلی بدن را می‌سازد. بدون اسیدآمینه‌ها بدن ما ازبین می‌رود. کینوآ حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
(دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳) ۱۲:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها