سه شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۵۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
رصد فودنا از اظهار نظرهای عجیب وزرات بهداشت

وزرات بهداشت سوهان اعصاب مردم و تولید کنندگان

دولت بعنوان یک نهاد اجرایی و نظارتی بعنوان امین مردم باید حافظ منافع آنها در همه ی زمینه ها باشد . یکی از این زمینه ها توجه ویژه به سلامت مردم و امنیت فکری جامعه است.

زمانیکه دولت بسته به ابزارهای نظارتی که در اختیاردارد  مصرف و استفاده محصولی را ممنوع اعلام میکند مطمئنا جمعیت زیادی از مردم بسته به اعتمادی که به دولت دارند نسبت به مصرف آن خودداری میکنند و این امری بدیهی است چون از دولت ها انتظار میرود که در دستگاه بهداشتی کشور سلامتی مردم را در اولویت فعالیت های نظارتی خود قرار دهند.
در ایران دستگاه نظارتی امور بهداشتی کشور،  وزارت بهداشت  و نهاد های زیر مجموعه آن دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو است.
وزارت بهداشت نهاد مورد اعتماد مردم در امور بهداشتی است لذا هرگونه واکنش این وزرات خانه نسبت به فعالیت های غذایی یک محصول موجب حساسیت مردم خواهد شد و طبیعتا تمام دستگاهها نیز به فعالیت این نهاد در امور نظارتی بهداشتی اعتماد دارند و آن را بعنوان یک مرجع میدانند اما باید دانست تمامی وزارت خانه ها بسته به ماموریت محوله آنها باید نسبت به هرگونه ایجاد جو منفی در سطح جامعه خودداری کنند و اگر موضوع مربوط به تغذیه مردم است باید محتاط تر عمل شود. جالب آنکه هر اظهار نظر در امور تغذیه ای مردم چند نهاد دیگر را دخیل میکند و آنها را به چالش میکشاند.
وزارت بهداشت چندی پیش مبحث برنج های آلوده را به میان کشید و نهادهایی چون وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی را دخیل کرد و مدتی جو ذهنی جامعه را نسبت به برنج های داخلی متشنج کرد سپس بحث روغن پالم موجب شد تا صنایع شیر و صنایع فرآورده های لبنی را عملا به چالش کشاند و مردم را به سمت مصرف شیر فله سوق دهند حال بماند که قبلا همین وزارت خانه با اعلام مصرف مواد شوینده در شیر موجب شد تا مردم نسبت به مصرف شیر مردد و با بحث روغن پالم به تولید این محصول در صنایع شیر کشور بی اعتماد شوند و حالا خمیر مرغ پیراهن جدید سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت است که با آن جو جدیدی را در کشور بره اندازند که صنایع فرآورده گوشتی را به چالش کشاند.
حمایت از تولید ملی را باید از وزارت بهداشت و سازمان های تابعه آن آموخت چون هر بار با یک اظهار نظر نسنجیده ابتدا تولید داخلی را به چالش کشانده و سپس  دست دشمنان این مرزو بوم بهانه میدهیم که به استعانت از اظهار نظرهای وزارت بهداشتدیگر کشورها را  نسبت به واردات محصول های غذایی ایرانی مردد کنند و اینگونه تولید داخل و صادرات  را کاهش میدهیم.
مسئولان وزرات بهداشت و سازمان های تابعه ان باید بدانند هر گونه اظهار نظر در تغذیه مردم ، صنعت تولید داخل و صادرات ان را هدف قرار میدهد  و اینگونه اظهار نظر ها که پایانی ندارد سوهانی شده روی اعصاب مردم و تولیدکنندگان که نگرانند وزارت بهداشت اینبار روی چه محصول و صنعتی دست میگذارد.
 این نشان از مدیریت ضعیف نظارتی وزارت بهداشت در سطح کلان کشور است، ضعف در امور نظارتی تغذیه مردم موجب خواهد شد نتنها مردم نسبت به تولید داخل در دراز مدت بی اعتماد شوند بلکه بهانه ای نیز دست دشمان این مرز و بوم میدهیم تا بسته به همین اظهار نظر ها، کشورهای وارد کننده محصولات غذایی ایرانی را دچار تشکیک کنند و اینگونه به صادرات ایران ضربه زنند.
از مسئولان وزارت بهداشت و سازمان های تابعه ان در خواست دارم قبل از هر اظهار نظری به تبعات آن فکر کنند و سریع کت و شلوار مصاحبه نپوشند و خبر را در سطح کشور پخش نکنند وبدانند این دولت تا سه سال دیگر پابرجاست و فرصت دارند که چند بار مصاحبه اختصاصی آنها پخش شود.
حسین زحمتکش/ فودنا

(سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳) ۰۹:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها