یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۱۵۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تجدیدنظر در قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با بیان اینکه قیمت‌های خرید تضمینی گندم تا هفته دیگر اعلام می‌شود، گفت: باید در قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی تجدید نظر شود.

خلیل آقایی در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی بستان آباد با بیان اینکه مشکل کمبود کود برای کشاورزان در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: توزیع کود برای کشاورزان با همان قیمت سال قبل انجام می شود.

وی با بیان اینکه حمایت های زیر بنایی و اساسی از تولید در بخش کشاورزی هدف وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: یک میلیون تن کود تاکنون در کشور براساس آزمایشات و نیازهای خاک بین کشاورزان توزیع شده است.

آقایی افزود: مشکل کمبود تراکتور و توزیع آن در بین کشاورزان وجود ندارد و با برنامه ریزی های انجام شده 15 هزار و 500 میلیارد ریال از اعتبارات بانک کشاورزی برای توزیع تراکتور و کمباین بین کشاورزان استفاده شده است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: 30 هزار میلیارد ریال اعتبارات بانک کشاورزی برای پرداخت خسارات خشکسالی و بیمه محصولات از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای کشاورزان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه خرید محصولات کشاورزی به قیمت غیرکارشناسی و ناعادلانه است، افزود: دولت و سایر دستگاه های ذیربط باید حداقل قیمت تمام شده را در نرخ تضمینی خرید لحاظ و مابه التفاوت قیمت را به تولید کننده پرداخت کنند.

آقایی با بیان اینکه بهره بانکی در تسهیلات بانکی بخش کشاورزی 17 درصد اعلام شده است، افزود: در حالی که در سایر بخش ها 22 درصد است.

به گفته وی اصلاح بخشی از قوانین منابع طبیعی و امور اراضی در کمیسیون کشاورزی مجلس در حال بررسی است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

ایسنا

(یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳) ۱۲:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها