جمعه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۱۴۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید 7 میلیون تن گندم از کشاورزان/ تولید نان صنعتی در دستور کار دولت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید نان صنعتی در دستور کار دولت قرار دارد گفت: در سال جاری 7 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

علی قنبری در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران با اعلام اینکه افزایش تولید نان صنعتی در دستور کار دولت قرار گرفته است گفت: پیش بینی می شود تا صنعتی کردن نان منجر به کاهش ضایعات، تقلیل هزینه های تولید، بالا بردن کیفیت نان و رعایت بهداشت شود.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، 226 طرح تولید انبوه نان صنعتی به بانک های عامل ارسال شده که از میان آنها 28 طرح به ظرفیت 1355 تن در روز موفق به دریافت تسهیلات شده اند و از این تعداد 21 طرح با ظرفیت 835 تن در روز پروانه بهره برداری دریافت کرده و در نهایت 7 طرح نیز با 520 تن ظرفیت هم اکنون در حال اجرا است.

قنری ادامه داد: به طور متوسط روزانه 25 هزار تن نان در کشور تولید می شود که سهم نان صنعتی 5.5 درصد است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: البته واحدهای نیمه صنعتی نیز مشغول به کار هستند که تولید انبوه ندارند و چنانچه به چرخه تولید اضافه شود 10 تا 15 درصد نان مصرفی را تامین خواهند کرد.

وی در ادامه در خصوص تهاتر گندم با برخی کالاها میان ایران و روسیه خاطرنشان کرد: هم اکنون ایران بخش قابل توجهی از نیاز گندم خود را از روسیه واردمی کند و بر این اساس می توان یک ارتباط تنگاتنگ با این کشور صورت داد.

قنبری گفت: در سال جاری 7 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که در مقابل 7 هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و تولید گندم نیز به صورت دیمی انجام می شود، نمی توان 100 درصد توصیه کرد که با هر قیمتی به سمت خودکفایی گندم پیش رویم.

به گزارش مهر، علی قنبری هفته گذشته با حکم محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران انتخاب شد.

مهر

(جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳) ۱۱:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها