چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۱۴۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

پیشنهاد افزایش 500 میلیون دلاری سرمایه صندوق ضمانت صادرات

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت پیشنهاد داده تا 500 میلیون دلار، از محل صندوق توسعه ملی به عنوان افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات در نظر گرفته شود.

محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه مجمع عمومی صندوق  ضمانت صادرات ایران گفت: برای افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران، در فاز نخست پیشنهاد شده که 500 میلیون دلار، از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شود که تقاضای ما این است که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری این موضوع را در بودجه لحاظ کنند.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با توجه به افزایش تعهدات سر رسید نشده صندوق که هم اکنون بالغ بر 2 میلیارد  و 100میلیون دلار است، افزود: صندوق در حال حاضر 12 برابر سرمایه اش در ریسک قرار دارد که از حد متعارف جهانی بالاتر است.

وی تصریح کرد: به همین منظور اجازه پوشش ریسک به میزان  15 برابر سرمایه به صندوق ضمانت صادرات ایران داده شده اما اگر خروج از رکود در برنامه جدی دولت است و راه مار اصلی خروج غیر تورمی از رکود را صادرات در نظر بگیریم با این اعداد و ارقام امکان نیل به اهداف بزرگ صادراتی و حمایتهای کامل و لازم از پروژه های بزرگ صادراتی  خصوصا از صدور خدمات فنی و مهندسی از صندوق سلب می شود.

نعمت زاده با مروری بر عملکرد حرفه ای برخی موسسات بیمه اعتبار صادراتی تراز اول جهان، افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز می بایست ابزارهای حمایتی خود، از صادرات کشور را تقویت نماید.

وی در بخشی دیگر به اهمیت اعتبار سنجی دقیق و درست از صادر کنندگان اشاره کرد و افزود: با توجه به معوقات بانکی به نظر می رسد فرایند اعتبار سنجی در بانکها چندان دقیق نیست و اطلاعات اعتباری جمع اوری شده از سوی بانکها هر چند سودمند اما کافی نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطر نشان کرد : پروژه علمی جدید در خصوص اعتبار سنجی و رتبه بندی تمامی صادر کنندگان با مشارکت صندوق ضمانت صادرات و سازمان توسعه تجارت ایران در سال جاری کلید خورده وبر اساس این الگو ، صادر کنندگان و نهادهای تولیدی و صادراتی بسته به درجه اعتبار در گروه طبقه بندی خواهند شد.

مهر

(چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳) ۱۲:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها