چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۱۴۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

هشدار! مصرف لبنیات غیرپاستوریزه و خطر ابتلا به تب مالت

یک پزشک عمومی نسبت به مصرف لبنیات غیرپاستوریزه هشدار داد و گفت: میکروب بیماری تب مالت در پنیر تازه و غیرپاستوریزه حاصل از شیر خام تا هشت هفته زنده می‎ماند و با منجمد کردن هم از بین نمی‎رود.

پریسا خلیلی ، افزود: نبود نور خورشید و اقدام‎های غیربهداشتی در فرآیند فراهم کردن شیر و گوشت می‌توانند زمینه‌ انتشار بروسلوز را مساعد ‎کنند.

این پزشک عمومی با بیان اینکه شایع‎ترین راه ابتلا به این بیماری به وسیله خوردن یا آشامیدن تولیدات شیری آلوده است، گفت: انتقال این بیماری از شخصی به شخص دیگر نیز بسیار کم است.

این پزشک عمومی با بیان اینکه تب مالت بیشتر بیماری مردان بالغ بویژه کشاورزان، دامداران، چوپان‌ها و قصاب‌هاست، گفت: به همین دلیل 55 درصد مبتلایان را مردان و مابقی را زنان و کودکان تشکیل می‎دهند. کارمندان آزمایشگاه‎ها نیز در معرض خطر ویژه قرار دارند.

خلیلی با بیان اینکه در مراکز پرورش دامی که استانداردهای بهداشتی را نداشته باشند، تب مالت شایع‎تر است، گفت: این بیماری در سراسر جهان وجود دارد و بیشتر در کشورهایی است که استاندارد و سلامت عمومی موثر و برنامه‎ای برای سلامت حیوانات خانگی ندارند.

وی با بیان اینکه تب مالت عموما در عصر و شب به اوج می‎رسد، اظهار کرد: در برخی از مبتلایان علائم روحی مانند افسردگی هم ظاهر می‎شود.

این پزشک عمومی درباره راه‎های پیشگری از ابتلای انسان به تب مالت گفت: خودداری از مصرف مواد لبنی مشکوک مانند پنیر تازه، استفاده از ماسک تنفسی، استفاده از دستکش، کلاه و ماسک برای دامداران باعث کاهش بیماری تب مالت می‎شود.

ایسنا

(چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳) ۱۲:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها