چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۱۳۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

کارخانجات لبنی قیمت واقعی شیر را نمی‌پردازند

مدیرعامل اتحادیه دامداران گیلان گفت: یکی از مشکلات دامداران این است که برخی از صاحبان کارخانجات لبنی قیمت واقعی شیر را نمی‌پردازند.

احمد علیپور توضیح داد: طبق تصویب دولت، شیر باید لیتری 1440 تومان از دامداران خریداری شود که 190 تومان آن یارانه تعلق می‌گیرد و دولت، آن را پرداخت می‌کند و 1250 تومان باید از سوی کارخانجات به ازای هر لیتر شیر به دامداران پرداخت شود اما هنوز صاحبان واحدهای صنعتی لبنی استان، شیر را هر لیتر 920 تومان از دامدار خریداری می‌کنند و در بهترین حالت 1110 تومان خریداری می‌کنند.

وی افزود: روزانه 150 تن شیر در گیلان تولید می‌شود و نسبت به گذشته روند رو به رشدی دارد. شیر گیلان از باکیفیت‌ترین و سالم‌ترین شیرهای گیلان است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گیلان درخصوص تاثیر انعکاس خبر وجود روغن پالم در شیر و لبنیات پرچرب تصریح کرد: خبر وجود روغن پالم در برخی لبنیات بر بازار مصرف شیر تاثیر گذاشت اما هیچ کارخانه‌ای را در گیلان سراغ ندارم که این تخلف را انجام دهد.

وی گفت: شیر موجب تامین کلسیم مورد نیاز انسان می‌شود و مصرف روزانه آن حتما برای کودکان ضروری است. نباید با شنیدن چنین اخباری مصرف شیر و لبنیات دیگر را کم کرد بلکه فقط باید دقت کنیم تا محصولات سالم را شناسایی و از بازار خریداری کنیم.

علیپور خاطرنشان کرد: کارخانجات لبنی استان روزانه 130 تن شیر از دامداران خریداری می‌کنند و 20 تن به طور مستقیم روانه بازار می‌شود.

ایسنا

(چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها