چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۳۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

گفته‌های رییس سازمان امور مالیاتی برای اغذیه‌فروشی‌ها دردسرساز شد

چندی پیش رییس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که "چلوکبابی‌ها و فست‌فودها مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیستند و اگر از مردم مالیات بگیرند سوء استفاده، جیب‌بری و کلاهبرداری کرده‌اند". این در حالی است که اغذیه‌فروشی‌هایی که صاحب برند هستند ملزم به دریافت این نوع مالیات هستند!

سخنان رییس کل سازمان امور مالیاتی در نشست خبری خود منجر به بروز مشکلاتی برای اغذیه فروشی‌های صاحب برند که چندین شعبه دارند شده است و مشتریانی که به این واحدها مراجعه می کنند وقتی در فاکتور خود مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده ملاحظه می کنند، معترض می‌شوند و مشکلاتی را برای واحد مربوطه ایجاد می کنند.

رییس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: اغذیه‌فروشی‌ها در دو بخش فعالیت می‌کنند که بخشی از آنها که ثبت شرکتی بوده و برند محسوب می‌شوند که باید مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان خود دریافت کنند و به سازمان امور مالیاتی بپردازند، این دسته از اغذیه‌فروشی‌ها حدود 10 درصد از کل واحد‌های اغذیه‌فروشی را به خود اختصاص می‌دهند.

اسدالله احمدی شهریور با اشاره به سخنان رییس امور مالیاتی که اعلام کرده بود "اغذیه‌فروشی‌ها نباید مالیات بر ارزش افزوده از مردم دریافت کنند"، تاکید کرد: اعلام این موضوع به صورت کلی مشکلاتی را موجب شد که پیگیر هستیم در این زمینه شفاف‌سازی صورت بگیرد تا مشکلات به وجود آمده حل شوند.

به گفته وی اغذیه‌فروشی‌هایی که صاحب برند نیستند و حدود 90 درصد از واحدهای این صنف را تشکیل می‌دهند نباید این مالیات را دریافت کنند که البته آن‌ها نیز تابع قانون بوده و از مردم مالیات دریافت نمی‌کنند.

احمدی شهریور تصریح کرد: البته مسئولان وزارت دارایی اعلام کرده بودند که قرار است همه واحد‌های اغذیه‌فروشی از نیمه دوم امسال شامل این نوع مالیات ‌شوند و ما نیز اعلام کردیم که با توجه به این موضوع با رکود بازار مواجه خواهیم شد و مخالفت خود را اعلام کردیم چون این نوع اغذیه‌فروشی‌ها افراد کم درآمد و ضعیف جامعه هستند.

رییس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران اظهار کرد: البته اگر این موضوع قانونی و به ما اعلام شود تابع آن خواهیم بود.

وی گفت: حدود 3000 واحد مجاز پروانه کسب در این حوزه فعال هستند و تقریبا 700 واحد بدون پروانه یا پروانه در دست اقدام داریم.

ایسنا

(چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها