سه شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۳۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

هنوز جزئیات تفاهم‌نامه صنعت و معدنی ایران و روسیه اعلام نشده است

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ایران و روسیه گفت: در زمینه‌ صنعت و معدن قراردادی میان این دو کشور امضا شد اما هنوز جزئیات آن اعلام نشده است.

ابراهیم بهادرانی  اظهار کرد: هر حرکتی که در جهت گسترش رابطه تجاری و صنعتی کشور برقرار شود مثبت است.

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که تحریم‌ها موجب ایجاد موانعی در برقراری روابط با سایر کشور‌ها شده است، گفت: با ایجاد رابطه با روسیه قصد داریم از امکانات این کشور در جهت سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

بهادرانی ادامه داد: این تفاهم‌نامه می‌تواند تاثیرات مثبتی در کشور داشته باشد که البته بستگی زیادی به نوع عملکرد ما دارد.

وی با بیان این‌که امضای قرار‌داد 70 میلیارد دلاری با کشور روسیه بسیار مثبت است، گفت: باید از این فرصت استفاده مفیدی شود.

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران با اشاره به سختی‌ها و مشکلات تجاری میان روابط دو کشور افزود: زمانی که دو تاجر با یکدیگر وارد معامله می‌شوند به ناچار دچار پستی‌ها و بلندی‌هایی در این امر می‌شوند که باید اقداماتی در زمینه رفع این موانع انجام شود.

بهادرانی گفت: تاکنون برخی از این مشکلات برطرف شده که باید تمام این مشکلات برطرف شود.

وی با بیان این‌که زمانی گرایش روسیه به سمت کشور‌های غربی بود، اظهار کرد: زمانی که این کشور‌ها با روسیه کنار نیامدند روسیه به سمت کشور‌های دیگر همچون ایران گرایش پیدا کرد که امیدواریم از این فرصت استفاده شود.

ایسنا

(سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳) ۱۱:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها