سه شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۱۳۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

رایزنان بازرگانی پل ارتباطی صادرکنندگان با کشورهای هدف هستند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی در کارگروه توسعه صادرات خراسان شمالی که با حضور رایزنان منتخب در کشورهای ترکمنستان و ازبکستان برگزار شد، گفت: رایزنان بازرگانی پل ارتباطی صادرکنندگان با واردگنندگان در کشورهای هدف هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «یحیی نیکدل» در این نشست که به ریاست پورعیسی معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان شمالی برگزار شد، گفت: با توجه به شناخت رایزنان بازرگانی از توانمندی‌های تولیدی و صادراتی کشور و همچنین شناخت بازارهای هدف، آنها ارزشمندترین سامانه ارتباطی در حوزه مشاوره، شناخت و توسعه بازار برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستند.

وی یکی از راهکارهای خروج از رکود اقتصادی را توسعه صادرات دانست و افزود: رایزنان می‌توانند نقش تسیهل کننده امر صادرات را بازی کنند.

نیکدل با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق و مدون برای توسعه صادرات خاطرنشان کرد: امیدواریم صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان با معرفی توانمندی‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی خراسان شمالی از پتانسیل رایزنان در کشورهای ترکمنستان و ازبکستان استفاده کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: رایزنان بازرگانی مستقر در دو کشور ترکمنستان و ازبکستان نیز با شناسایی فرصت‌های موجود در بازار کشورهای مورد نظر، صادرکنندگان را در تولید و صادرات کالا به این کشورها کمک می‌کنند.

نیکدل در پایان افزود: ایجاد ارتباط بین صادرکنندگان و رایزنان اقدامی مفید است و استان خراسان شمالی آمادگی خود را در این خصوص اعلام می‌کند و در همین راستا اداره توسعه صادرات و تجارت الکترونیک و معاونت امور بازرگانی سازمان درخدمت تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

در ادامه این جلسه برخی صادرکنندگان به تشریح مشکلات و برنامه‌های صادراتی خود در دو کشور ترکمنستان و ازبکستان پرداختند و از رایزنان خواستند تا در تلطیف برخی ناهماهنگی‌ها و مشکلات اقداماتی انجام دهند.

طبق آمار ارایه شده توسط اداره توسعه و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، برنامه صادراتی این استان برای سال جاری صادرات کالا به ارزش 145 میلیون دلار است که در همین راستا در چهار ماهه نخست سال جاری، 61 میلیون دلار انواع کالاهای تولیدی این استان به 20 کشور صادر شده که بیشترین آن به کشورهای هندوستان و ترکمنستان بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، استان خراسان شمالی در شمال‌شرق کشور 301 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری ترکمنستان دارد.
(سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها