سه شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۲
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۱۳۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
ابوالفضل قاسمی، مدیر فروش شرکت روبرته سیرجان:

تکنولوژی روز اروپا را در شرایط تحریم به کشور آوردیم

شرکت روبرته سیرجان نزدیک به دو دهه است که کار خود را در زمینه تولید انواع اسانس‌ها و عصاره‌های خوراکی و آرایشی و بهداشتی، استابیلایزرها و امولسیفایرهای غذایی آغاز کرده و فعالیت خود را در این زمینه با توسعه سبد محصولات از جمله افزودنی‌های مجاز خوراکی ادامه داده است. با ابوالفضل قاسمی، مدیر فروش شرکت روبرته سیرجان به مناسبت برپایی سیزدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

لطفا در مورد تاریخچه این شرکت مختصری توضیح دهید.

دفتر مرکزی شرکت روبرته، در کشور فرانسه شهر گراس قرار دارد که دارای بیش ا 160 سال قدمت در زمینه اسانس های خوراکی و آرایشی و بهداشتی است. ما مفتخر هستیم که با جذب سرمایه‌گذار خارجی و قانع کردن آنان به انتقال سرمایه و تکنولوژی به کشور عزیزمان، با توجه به تمامی تحریم‌ها، یک واحد تولیدی مدرن را در داخل کشور راه‌اندازی نموده و روبرته سیرجان را به ثبت برسانیم.

خوشبختانه با توجه به کیفیت بالا، سرویس خوب و قیمت مناسب محصولات شرکت روبرته سیرجان، مورد استقبال مناسب قرار گرفته است و  این واحد تولیدی کالای مناسب و مورد استفاده تمامی واحدهای صنایع غذایی شامل صنعت شیرینی و شکلات، ژله و دسر، فرآورده‌های گوشتی، صنعت نوشیدنی و آبمیوه، صنایع لبنی و ... را در اختیار واحدهای تولیدی صنایع غذایی قرار داده و به لطف خدا توانسته‌ایم در طول این سالیان رشد خوبی داشته باشیم.

به طور اختصاصی در ارتباط با صنعت شیرینی و شکلات، شرکت روبرته سیرجان دارای محصولات مناسب جهت فرآورده‌های قنادی، آبنبات، بیسکویت، کیک و کلوچه، آدامس، شکلات، تافی، ویفر و ... می‌باشد.

 

 محصولات تولیدی شرکت شما از نظر کیفی چه مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر بفردی دارد و با بهره‌گیری از چه ماشین‌آلات و تکنولوژی به تولید می‌رسد؟

ما با انتقال تکنولوژی روز اروپا به ایران و با کمک گرفتن از متخصصین و کارشناسان داخلی و خارجی در کارخانه سیرجان، توانسته ایم این شرکت را با توجه به تمامی تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی سال‌های اخیر حفظ کرده و توسعه دهیم و خوشبختانه محصولاتی با بهترین فرمولاسیون و جدیدترین تکنولوژی در اختیار مشتریان قرار دهیم.از دیگر ویژگی‌های شرکت روبرته سیرجان، دارا بودن محصولات طبیعی در سبد محصولات می‌باشد. به طور کلی توجه به سلامت مصرف‌کننده، شعار اصلی تمامی دست اندرکاران شرکت روبرته سیرجان است.

 

 شرکت شما برای گسترش فعالیت‌های خود چه برنامه‌ها و طرح‌های توسعه ای را در دست اقدام دارد؟

مهم‌ترین برنامه‌ای که شرکت روبرته سیرجان در اولویت اول کاری خود قرار داده، که نه تنها برای این شرکت بلکه برای کل کشور عزیزمان حائز اهمیت است، افزایش و توسعه صادرات به کشورهای همسایه و منطقه می‌باشد. همچنین برنامه دیگر ما این است که بتوانیم در سال‌های آتی تکنولوژی تولید اولئورزین‌های مختلف را به کشور منتقل کرده و این کار را در کشور با کمک گرفتن از استعدادهای داخلی انجام دهیم.

 

 با توجه به پتانسیل های کشور در حوزه صنایع غذایی فعالیت شما تا چه حد به ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این صنعت کمک کرده است؟

پیش از این، همه ساله مبالغ زیادی از ارز کشور، جهت واردات اسانس‌های مختلف هزینه می‌شد که در طی سالیان گذشته شرکت روبرته سیرجان این افتخار را داشته است که بتواند اندکی در ارتباط با حفظ ارز در درون کشور خدمتگزار میهن اسلامیمان باشد. البته متأسفانه این روند همچنان ادامه دارد و خیلی از اوقات انواع اسانس‌ها از مبادی غیرقانونی وارد کشور می‌شود که به سلامت مردم بسیار لطمه خواهد زد و خواهش من از مسئولین گرامی این است که با دقت بیشتری این مطلب را تحت بررسی داشته باشند.

همچنین ما در طول این سالیان به لطف خدا توانسته ایم در جهت اشتغالزایی در منطقه سیرجان قدم‌های بزرگی برداریم.

 

 محصولات شما در چه سطحی در کشور توزیع می‌شود؟

به لطف خدا و با تلاش پرسنل زحمتکش، ما توانسته‌ایم محصولات خود را تاکنون در سرتاسر ایران توزیع کنیم. همچنین مشتریان محترم با توجه به کیفیت مناسب، سرویس‌دهی در خورشأن و قیمت رقابتی از ما حمایت کرده و به فراگیر شدن این خدمات در سطح کشور بسیار کمک کرده‌اند.

 

 آیا برنامه‌های صادراتی هم در شرکت شما تدوین شده؟ تا به حال به کدام کشورها صادرات داشته‌اید؟

بله. خوشبختانه از طرف هیئت مدیره به مسئله صادرات توجه خاصی شده است. در سال‌های گذشته شرکت روبرته سیرجان قادر بوده است که به کشورهای مجاور همچون عراق و افغانستان و همچنین کشور سوریه صادرات انجام دهد. توجه به توسعه صادرات و افزایش صادرات به کشورهای منطقه در برنامه کار این شرکت به طور جدی قرار گرفته و در آن جهت قدم برداشته می‌شود.

گواهی‌نامه‌ها و استانداردهای ملی و بین‌المللی خاصی که دریافت کرده‌اید را معرفی نمائید.

این شرکت تا به حال موفق شده گواهی‌نامه‌های  ISO 9001:2008و HACCP، ISO 22000:2005 را دریافت کند. همچینن این شرکت موفق به دریافت گواهی غذای حلال، پروانه بهداشتی ورود مواد اولیه غذایی، بیش از 140 پروانه ساخت جهت تولید محصولات مختلف و گواهینامه

تأئید صلاحیت آزمایشگاه همکار استاندارد شده است.

 

 فعالیت شما چه میزان اشتغال‌زایی داشته و آیا برنامه‌هایی برای افزایش ظرفیت اشتغال‌زایی دارید؟

خدا را شاکریم که در این سال‌ها مساله اشتغال‌زایی یکی از مواردی بوده که شرکت روبرته سیرجان به آن توجه ویژه داشته است. بالاخص در ارتباط با اشتغال‌زایی در منطقه سیرجان تلاش‌های زیادی انجام گرفته است. در حال حاضر بیش از 120  نفر در در شرکت روبرته سیرجان در حال فعالیت هستند و پیش بینی ما این است که در سال‌های آینده تعداد افراد شاغل در این واحد تولیدی را تا250 نفر افزایش دهیم. همچنین لازم به ذکر است شرکت روبرته سیرجان مفتخر بوده که لوح تقدیر در زمینه اشتغال‌زایی را در شهرستان سیرجان دریافت نماید.

 

 چه انتظاراتی از سیزدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات و چه انتظاراتی از مسئولان و سیاستگذاران در جهت فراهم آوردن بسترهای توسعه فعالیت صاحبان این صنعت در کشور دارید؟

ضمن تشکر و قدردانی از تمامی مسئولان و برگزارکنندگان این نمایشگاه که قطعاً با این کار ارزشمند، به ایجاد و توسعه روابط بهتر در زمینه صنعت کمک بزرگی خواهند کرد، لازم به ذکر است که متأسفانه در این صنعت، کالاهای بی نام و نشان و نامرغوب در سطح وسیعی دیده می‌شود که هم سبب تهدید سلامت مردم شده و هم واحدهای تولیدی مانند ما را دچار مشکلات جدی می‌کند. در بسیاری اوقات نیز، شرکت‌ها، جهت کاهش قیمت تمام شده، کالاهای خود را بدون پروانه ساخت و یا بدون مجوز واردات توزیع می‌نمایند. خواهش ما از مسئولان این است که  با توجه به اینکه اینگونه کالاها سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، توجه ویژه‌ای به این قضیه داشته باشند و راه‌های نظارتی بر نحوه بسته‌بندی و سلامت واردات را با دقت نظر بیشتری بررسی نمایند.

 

 حرف آخر

با سپاس مجدد از تمامی دست‌اندرکاران مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران و بر پا دارندگان این نمایشگاه، به نظر من، درد مشترک تمامی واحدهای تولیدکننده،  نیاز به حمایت بیشتر از سمت دولت می‌باشد. بالاخص واحدهای تولیدی که ترویج اشتغال‌زایی از اهداف کلان آنها می‌باشد، این انتظار را در سطح گسترده‌تری دارند. همچنین  با توجه به افزایش روز به روز هزینه حامل‌های انرژی و افزایش سطح تورم، امید است که کمک‌رسانی‌ها از سمت دولت شتاب و سرعت بیشتر بگیرد.

(سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳) ۰۰:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها