سه شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۰:۰۲
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۱۳۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
دکتر مهدی کریمی تفرشی مدیرعامل شرکت صنایع غذایی گلها:

گلها به طور مداوم سلایق مشتریان خود را رصد می‌کند

شرکت صنایع غذایی گلها از برندهای قدیمی و صاحب نام در صنایع غذایی است و طعم ادویه جات این شرکت نه تنها برای ایرانی‌ها که برای بسیاری از مردم دنیا آشنا و مقبول است. این شرکت علاوه بر ادویه‌جات، محصولاتی مانند پودر کیک، پودرژله، کافی‌میکس، پودر قهوه و پودر کاکائو هم تولید می‌کند که امسال در نمایشگاه شیرینی و شکلات عرضه کرده است. با دکتر مهدی کریمی تفرشی مدیرعامل این شرکت گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

می‌دانیم شرکت گلها تولید کننده انواع ادویه جات است. این شرکت برای معرفی چه گروه خاص محصولی در نمایشگاه شیرینی و شکلات شرکت کرده است؟

 صنایع غذایی گلها با توجه به برنامه طرح توسعه پیش روی خود اقدام به راه اندازی گروه‌ها و تیم‌های مختلفی جهت توسعه محصولات خود در سطح بازار  کرده است و از چندین سال قبل تصمیم گرفته علاوه بر تولید ادویه جات و . . . که محصولات مهم این شرکت می باشد بدون خلل درتولید این محصولات و با تمرکز لازم روی آنها به صورت تیمی جداگانه، اقدام به تولید و بسته‌بندی محصولاتی چون پودر کیک، پودرژله، کافی میکس، پودر قهوه و پودر کاکائو نماید که با توجه به استقبال مصرف‌کنندگان و مشتریان وفادار صنایع غذایی گلها از این گونه محصولات، با هدف ارتباط بهتر با مصرف‌کنندگان نهایی و جویا شدن نظرات آنها و نیز کسب سهم بازار بیشتر و در راستای تحقق اهداف تیم بازاریابی (Marketing‌team‌) مجموعه، اقدام به شرکت در این نمایشگاه کرده است.

 برای بسیاری از مخاطبان متمرکز شدن یک شرکت بزرگ و قدیمی روی تولید ادویه جات کمی دور از ذهن است، لطفا در مورد ظرافت های تولید این محصولات توضیحاتی بدهید؟

 در پاسخ سوال قبل توضیح داده شد که تمرکز صنایع غذایی گلها فقط روی ادویه جات نمی‌باشد و توسعه محصولات و وارد کردن محصولات جدید در بازار و استقبال مصرف‌کنندگان و بالا رفتن درصد سهم بازار، خود بیانگر این گفته  است و به طبع با بکار بردن روش‌ها و تکنیک‌های لازم در جهت ارتقاء کیفیت ادویه جات و اعمال نظرات مشتریان در نوع و کیفیت محصولات و میزان وزن آن و نوع بسته‌بندی به لطف خداوند متعال این مجموعه توانسته است جایگاه بلند خود را در تنوع محصولات کماکان حفظ کند.

صنایع غذایی گلها

 آیا در سطح بین بین‌المللی می‌توانیم شرکت‌ها را نام ببریم که روی تولید ادویه‌جات متمرکز شده باشند؟ اگر پاسخ مثبت است گلها در مقایسه با آنها در چه جایگاهی است؟

در سطح بین‌المللی شرکت‌هایی همانند مک کورمیک و ... وجود دارد که روی ادویه جات متمرکز هستند که مجموعه گلها با راه‌های ارتباطی مختلف توانسته است اطلاعاتی از نحوه کار، ارتقاء محصولات، فناوری‌های نوین و روش‌های مارکتینگ آنها به‌دست آورد ولی آن صنایع بازارهای مخصوص به خود را دارند و مجموعه گلها نیز بازار هدفش مشخص است و قیاس در این صنعت کمی زود است ولی این نکته حائز اهمیت است که در کشور عزیز خودمان نیز مجموعه‌های مختلفی در این زمینه مشغول فعالیت هستند که ارج نهادن به این تولیدکنندگان بر قدر و قیمت‌ فعالان صنعت می‌افزاید.

 محصولات شما با استفاده از چه مواد اولیه‌ای تولید می‌شود و این مواد اولیه را به چه صورت تهیه می‌کنید؟

با توجه به تنوع بسیار محصولات صنایع غذایی گلها، مواد اولیه آنها نیز متنوع است که روش تهیه آن‌ها نیز از راه‌های مختلف می‌باشد. بعضی از این مواد اولیه با توجه به نوع آنها از تأمین‌کنندگان داخلی و برخی دیگر از طریق واردات تهیه می‌شود.

 برخی معتقدند شرکت گلها نوآوری خاصی در زمینه تولید محصول ادویه نداشته و فقط روی بسته بندی بهتر تمرکز کرده است، این نظر را چگونه پاسخ می‌دهید؟

واحد بازرگانی صنایع غذایی گلها از راه‌های مختلفی همواره سعی دارد با مشتریان و مصرف‌کنندگان محصولات خود (در همه اقشار جامعه) ارتباط داشته باشد و نظرات آنها را جویا شود. ولی شما مطمئن باشید که به‌وجود آوردن احساس وفاداری در مصرف کنندگان و تکرار مداوم خرید، خود نیازمند به کار بردن تکنیک‌های نوآورانه‌ای می‌باشد. نوآوری و ارتقاء در کیفیت محصولات و ادویه جات که بیشتر در هنگام مصرف و استفاده خود را نشان می‌دهد از روش‌های مدیریت محصول می‌باشد و در مجموعه گلها روی هر محصول تمرکز لازم وجود دارد و با مدیریت آن و جویا شدن نظرات، دائماً تغییرات در جهت کیفی و در انواع چاشنی‌ها و بهینه‌سازی فرمولاسیون وجود دارد که استقبال مشتریان و ارسال نظرات آنها به سامانه‌های ارتباط مشتریان گلها خود مؤید ارتقاء و نوآوری است.

گلها همواره در ارائه محصولات جدید خصوصاً در بخش ادویه جات و چاشنی‌ها پیشتاز بازار بوده است اما در کنار همه این موارد هیچ‌گاه تمرکز خود را از نوع بسته‌بندی برنداشته است زیرا روش و ارتقاء بسته‌بندی نیز یک الزام و ابزار مهم در مدیریت محصول در سطح بازار است. به نظر ما بسته بندی هویت محصول و اولین نقطه تلاقی محصول با مصرف‌کنندگان می باشد که برای مجموعه گلها بسیار حائز اهمیت است ضمن اینکه تیم تحقیق و توسعه گلها متشکل از نیروهای متخصص همواره با بررسی آخرین پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت ادویه جات دنیا و سایر محصولات سعی در ایجاد تنوع و نوآوری در تولید محصولات و پیاده‌سازی فناوری‌های نوین داشته است و گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

 گلها یک برند قدیمی و ماندگار در صنعت غذاست. اهمیت برندینگ در شرکت شما چه میزان است؟

توجه داشته باشید در مجموعه‌های بزرگ داشتن تیم‌های قوی مارکتینگ از مهمترین مسائل و جزء واجبات تولید و تجارت است. آیا ممکن است در Marketing plan طراحی شده بحث برندینگ نادیده گرفته شود؟ بنابراین شما هم با ما هم عقیده‌اید که این مسأله حائز اهمیت است ونمودار و آمارهای به‌دست آمده خود بیانگر تمرکز بر روی ایجاد و تقویت برندینگ می‌باشد و کارشناسان تحقیقات بازار دائماً آمارهای جامع و قابل قبولی در مورد جایگاه نام تجاری گلها (‌Trade mark‌) ارائه می‌دهند ضمن اینکه انواع افتخارات کسب شده در بحث برندینگ گلها در سطح ملی و بین‌المللی خود مؤید این نکته است.

 لطفا در مورد میزان صادرات و حضور گلها در بازارهای صادرات هم توضیحاتی بدهید؟

به دفعات در مصاحبه‌های مختلف با شما و همکاران شما در رسانه‌ها و نشریات مختلف اشاره شده است که استقبال از محصولات مجموعه گلها خصوصاً ادویه جات و چاشنی‌ها و آردها و نمک در کشورهای همسایه بسیار بالا بوده است که این صادرات همواره مستقیماً از طرف واحد بازرگانی مجموعه گلها و یا از طریق شرکت‌های پخش طرف قرارداد با گلها انجام می‌پذیرد و درکشورهای اروپایی و کشورهایی که خصوصاً هموطنان عزیز در آن اقامت دارند، درخواست برای محصولات گلها همواره وجود داشته است که به طبع نسبت به کشورهای همسایه از درصد کمتری برخوردار است ولی ارسال محصول به آن کشورها هم انجام می‌پذیرد.

پودر ژله گلها  

(سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳) ۰۰:۰۲
حسین عقابی
۱۳۹۴/۱۰/۱۶ Iran
0
0
0

لطفا میزان خرید و چه تعداد از محصولات خریداری شود برای شرکت در قر عه کشی با تشکر


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها