دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۱۳۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

زمینه‌های تجارت ایران و رومانی اعلام شد

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران گفت: زمینه‌های واردات کالاهای رومانی به ایران در حوزه‌های ماشین‌آلات، قطعات فولاد و اجناس صنعتی است و ایران نیز زمینه‌های صادرات کالاهایی غیر از نفت همچون محصولات پتروشیمی و مواد غذایی امکان صادرات به این کشور را دارد.

ابراهیم بهادرانی امروز - دوشنبه - در حاشیه نشست هیات تجاری رومانی با اعضای اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران با بیان این‌که روابط ایران با رومانی به دوران گذشته بر می‌گردد، اظهار کرد: زمانی که رومانی از سیستم سوسیالیستی کمونیستی پیروی می‌کرد، روابط تجاری میان این دو کشور وجود داشت. در آن زمان صادرات ما بیشتر منوط به نفت، کالاهای صنعتی و مواد غذایی بود که در ازای آن از کشور رومانی کالا وارد می‌کردیم.

وی ادامه داد: به دلیل وجود تحریم‌ها روابط این دو کشور دچار نقص شد، اما هیچ زمان متوقف نشد.

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که این دومین هیاتی است که به اتاق تهران آمده است، اظهار کرد: تلاش داریم نه تنها در زمینه‌های گذشته فعالیت کنیم بلکه امور تجاری این دو کشور را توسعه دهیم.

بهادرانی با بیان این‌که هر کشوری که منافع ما را در نظر بگیرد وارد فعالیت می‌شویم، گفت: نهایت هدف ما این است که بتوانیم از این کشور‌ها سرمایه‌گذارانی را وارد کشور کنیم و درکشورمان به منافع بلند‌مدتی دست یابیم.

وی در پاسخ به تاثیر این روابط در توسعه کارآفرینی و احیای اقتصاد مقاومتی افزود: در ابتدای امر مشکل صنعتگران پیدا کردن بازار است تا بتوانند تولید خود را افزایش دهند تا به کشور‌های دیگر صادر کنند.

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که این ارتباطات می‌تواند تا حد زیادی سرمایه‌های راکد را جبران کند، گفت: این روابط موجب توسعه فضای کسب‌وکار می‌شود زیرا زمانی که دو کشور با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند منافعی در جهت احیای اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد دو کشور فراهم می‌شود.

بهادرانی با اشاره به موانع موجود در ایجاد این روابط اظهار کرد: موانع ما بیشتر منوط به ارتباطات، بیمه، بانک و حمل‌ و نقل است که تاکنون بسیاری از این موانع را حل کرده‌ایم اما باید تمام این موانع به‌طور کامل برطرف شود.

ایسنا

(دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳) ۱۲:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها