دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۱۳۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

قیمت نان نهایی نشده است/ پیش‌بینی خرید گندم داخلی به مرز تحقق رسید

رییس شرکت بازرگانی داخلی با اشاره به این که قیمت نان نهایی نشده است گفت: اساس کار این شرکت تامین نیاز کالاهای اساسی مانند گندم، روغن و شکر است.

علی قنبری که روز گذشته به عنوان رئیس جدید شرکت بازرگانی داخلی معارفه شد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: نیاز‌ کشور در رابطه با کالاهای اساسی بخشی از طریق واردات و بخشی از طریق تولید داخلی تامین می‌شود که در حال حاضر عمده فعالیت سال‌جاری این شرکت مربوط به تامین گندم بوده است.
وی تصریح کرد: در سال‌جاری قرار است 7میلیون تن گندم داخلی و 7میلیون و 300 هزار تن گندم از طریق واردات خریداری شود که تا به امروز 6میلیون و 700 هزار تن گندم از تولید داخلی و 6 میلیون تن از طریق واردات خریداری شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تلاش است دولت حداقل تصدی‌گری را داشته باشد و حجم اعظم کار توسط بخش خصوصی صورت گیرد و در صورت نیاز شرکت بازرگانی دولتی وارد عمل شود.
وی با اشاره به این که تلاش است به بحث واردات ورود کرده و شرکتی کارآمد با  کم‌ترین هزینه داشته باشیم، گفت: در جهت اقتصاد مقاومتی از روسیه گندم وارد می‌کنیم و در بحث صادرات میوه و خشکبار به روسیه می‌توان با اجازه دولت فعالیت‌هایی صورت گیرد.
قنبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا قیمت نان نهایی شده است، اظهار کرد: تصمیم گیری نهایی در رابطه با قیمت نان انجام نشده و در مرحله کارشناسی هزینه‌ها و میزان ضرر و زیان هستیم که امید است دولت بتواند برخورد منطقی در رابطه با قیمت نان انجام دهد.
(دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها