یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۷
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۱۳۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

ارگان‌ها و نهادهای دولتی از خرید برنج خارجی منع شدند

دبیر انجمن برنج با بیان اینکه خرید توافقی برنج از اواخر شهریورماه آغاز می شود، گفـت: شرکت ها، ارگان ها و نهادهای مختلف از خرید برنج خارجی منع شده اند و باید برنج ایرانی را جایگزین آن کنند.

جمیل علیزاده شایق در پاسخ به این پرسش که قیمت خرید توافقی برنج استانهای شمالی چه میزان تعیین شده است، افزود: در مورد قیمت بحث‌هایی شده اما قرار بر این بود که این بحث رسانه ای نشود، در حال چانه زنی هستیم تا قیمت تعیین شده به حد معقول تری برسد.
وی اضافه کرد: بحث توافق یعنی این که فروشنده قیمتی را اعلام می‌کند و در پی بحث هایی که با خریدار دارد به توافقی دوجانبه می رسند اما در سالیان گذشته هنگام خرید توافقی برنج در کشور این سنت شکسته شده بود بدین معنا که سازمان تعاون روستایی به تولیدکنندگان اعلام می کرد برنج شما را به این قیمت مشخص می خرم آن زمان کشاورز باید می گفت قصد فروش محصولش را دارد یا خیر.
شایق با بیان اینکه این مساله سبب اعتراض ما بود که این نوع خرید توافقی نیست، افزود: بنده با مصوبه های این چنینی ( تصویب خرید تضمینی ارقام پر محصول، تضمین خرید توافقی ارقام محلی و...) موافق هستم اما به شرط آنکه این مصوبات به شکلی صحیح اجرا شود و فقط مصوبه نباشد.
دبیر انجمن برنج در پاسخ به این پرسش که خرید توافقی از کی آغاز می شود، گفت: معمولاً از اواخر شهریورماه این خرید آغاز می‌شود ضمن اینکه بزرگترین حسن این امر آن است که برنج‌هایی که هم اکنون در انبارها ذخیره شده از آنجا خارج شده و در معرض فروش قرار می‌گیرند.

شایق با اشاره به دیگر مصوبه این جلسه، افزود: به شرکت‌ها، نهادها و ارگان هایی که برنج می خرند (بعنوان مثال ارتش یا بیمارستان ها ) گفته شده از خرید برنج های خارجی خودداری کنند و برنج ایرانی را جایگزین خرید این نوع برنج ها کنند.

تسنیم

(یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳) ۱۳:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها