یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۱۳۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

75درصد دلالان میدان میوه و تره‌بار حذف شدند

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه از اواسط مرداد تاکنون طرح نظارت و تنظیم بازار میوه همچنان اجرا می‌شود، گفت: پس از اجرای طرح مذکور 75 درصد از دلالان از میدان حذف شدند و قیمت میوه هم در این مدت هیچگونه افزایشی نداشته است.

سید حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در مورد اینکه اجرای طرح «نظارت و تنظیم بازار میوه» در چه مرحله‌ای است و این طرح چه تأثیری بر قیمت‌ها داشته است، گفت: از اثار مثبت این طرح حذف حدود 75 درصد از دلالان میدان مرکزی میوه‌ و تره‌بار است.

وی با بیان اینکه 75 درصد از دلالان میدان مرکزی میوه و تره‌بار به دنبال اجرای طرح نظارت بر بازار میوه حذف شدند، اظهار داشت: 25 درصد باقیمانده دلالان جزء دلالان باسابقه و قدیمی میدان مرکزی هستند که این افراد هم‌اکنون در سکوهای بارفروشان مستقر شده‌اند و هنوز هم به کار خود ادامه می‌دهند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشی تصریح کرد: دلالان باقی‌مانده هم‌اکنون میوه را از حجره‌داران خریداری و برای فروش از فاکتورهای  همکاران حجره‌دارخود استفاده می‌کنند و به این ترتیب باز هم به عنوان یک واسطه در خرید و فروش میوه عمل می‌کنند.

مهاجران با بیان اینکه برای 25 درصد دلال باقیمانده در میدان مرکزی میوه و تره‌بار هم باید فکری شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی باید این عده هم به سمت خرید میوه از منبع اصلی سوق یابند و خودشان میوه را تهیه و با فاکتور خودشان به فروش برسانند نه اینکه نقش واسطه را در خرید و فروش میوه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه «طرح نظارت و تنظیم بازار میوه» هنوز هم با کمک سازمان حمایت و سازمان‌های دیگر در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اجرا می‌شود، اظهار داشت: از شب تا صبح مأموران سازمان‌های مختلف در میدان مرکزی میوه و تره‌بار مستقر هستند و نظارت کاملی را بر میدان مرکزی میوه و تره‌بار دارند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا برخی میوه‌ها از جمله، شلیل، آلو شابلون و هلو در بازار گران شده است، گفت: این میوه‌ها جزء میوه‌های تابستانی هستند و با اتمام فصل تابستان کمی قیمت‌شان گران می‌شود.

وی افزود: امسال بهترین تولید هندوانه را در چند سال اخیر داشته‌ایم و این میوه بدون آفت و به خوبی تولید شد و قیمت آن هم در 8 ماه گذشته کاملا ثابت و بدون تغییر بوده است.

مهاجران در مورد عدم رعایت سود 35 درصدی واحدهای میوه‌فروشی سطح شهر گفت: الان سود مصوب برای واحدهای میوه فروشی سطح شهر 35 درصد است در حالیکه این موضوع رعایت نمی‌شود.
وی افزود: اتحادیه بار فروشان تعهد داده است که بار میوه را به خریدار میوه به صورت خالص و بدون سبد و کارتن تحویل دهد و اگر این اتفاق بیفتد و همچنین مزد کارگران را خود بار فروشان پرداخت کنند آن‌ وقت واحدهای میوه فروشی هم می‌توانند سود 35 درصدی را رعایت کنند.
رئیس اتحادیه سبزی و میوه تصریح کرد: واحدهای میوه‌فروشی میوه‌ها را با سبد، کارتن، زیر چوبی و همچنین ضایعات خریداری می‌کنند در حالیکه بابت آن یک ریال هم از مشتری نمی‌گیرند.
وی با بیان اینکه فقط باید کرایه حمل و نقل بر عهده واحدهای میوه‌فروشی باشد، افزود: اگر میوه‌ها به صورت تفکیک شده و درجه‌بندی شده در اختیار واحدهای میوه‌فروشی سطح شهر قرار گیرد و همچنین هزینه‌های متفرقه‌ای مثل ضایعات میوه، ظرف و کارتن از واحدهای میوه‌فروشی دریافت نشود می‌توان 35 درصد سود مصوب را رعایت کرد.

مهاجران اظهار داشت: هم‌اکنون برای واحدهای میوه‌فروشی که سودی بیش از 35 درصد می‌گیرند جریمه‌هایی در نظر گرفته می‌شود ولی این روش راهکار حل مسئله نیست و باید به صورت ریشه‌ای این معضل حل شود.
به گزارش فارس:از اواسط مرداد ماه سال جاری از ابتدای شب تا صبح گروه‌های چند نفره مختلف از جمله نمایندگان سازمان تعزیرات استان تهران به همراه مأمورانی از نیروی انتظامی، نمایندگان شهرداری و ... به گشت زنی و نظارت بر حجره‌ها و سالن‌های میدان مرکزی میوه و تره‌بار می‌پردازند و در صورت مشاهده تخلف و حضور دلالان با آنها برخورد قانونی می‌شود.

فارس

(یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳) ۱۳:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها