شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۷
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۱۲۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

خوزستان آماده برداشت مرغوب‌ترین عسل

رییس اتحادیه زنبورداران خوزستان گفت:‌ زنبورداران با مستقر شدن در مناطق شمالی استان در حال آماده‌سازی کلونی‌های زنبور برای تولید عسل کنار هستند.

امین کریمی افزود: عسل کنار هر ساله از اواخر شهریور تولید و در پایان مهرماه برداشت می‌شود. این نوع عسل یکی از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین انواع عسل‌هاست.

وی افزود: عسل کنار عمدتا در ارتفاعات مناطق شمال استان که دارای پوشش گیاهی فراوان است تولید می‌شود. در حال حاضر حدود 100 هزار کلونی برای تولید عسل کنار آماده‌سازی شده است.

کریمی با اشاره به میزان تولید عسل گون که در مردادماه انجام شد، اظهار کرد: این ‌نوع عسل امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر تولید شد، به طوری که میانگین محصول خالص آن از هر کندو 5 تا 7 کیلوگرم بود.

وی خاطرنشان‌ کرد: ‌عسل گون از پردرآمدترین نوع عسل است که زنبوردار از آن منتفع می‌شود و زنبورداران سالانه بیشتر هزینه‌های خود را از عسل گون تامین می‌کنند.

رییس اتحادیه زنبورداران خوزستان افزود: قیمت هر کیلوگرم عسل بهاره یا گون با توجه به هزینه‌های تولید حداکثر 40 هزار تومان است. هم‌چنین قیمت هر کیلوگرم عسل کوهستان (کنار) یا تابستانه حداکثر 55 هزار تومان است.

ایسنا

(شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳) ۱۳:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها