شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۱۲۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

مراعات رژیم غذایی مهم‌تر از نوع آن است

محققان اظهار کردند انواع رژیم‌ها به نتایج مشابهی منجر می‌شود و افراد باید رژیمی را انتخاب کنند که برایشان راحت‌تر است.

 در این مطالعه که نتایج آن در نشریه انجمن پزشکی آمریکا چاپ شده داده‌های ۴۸ مطالعه جداگانه تحلیل شد.

تیم محققان در کانادا نتیجه گیری کرد که مراعات رژیم مهم‌تر از نوع آن است.

کارشناسان اظهار کردند همه رژیم‌ها کالری را به میزان مشابهی کم می‌کنند، مساله‌ای که ممکن است نتایج مطالعه تازه را توضیح دهد.

رژیم‌های غذایی دائم مد می‌شوند یا از مد خارج می‌شوند و بحث‌های جاری اکنون بیشتر بر فواید نسبی رژیم‌های کم نشاسته و کم چربی متمرکز است.

محققان بیمارستان تحقیقات کودکان بیمار در تورنتو داده‌های هفت هزار و 286 فرد دارای اضافه وزن که رژیم گرفته بودند را بررسی کردند.

نتایج نشان داد بعد از 12 ماه، افرادی که رژیم کم نشاسته یا کم چربی را دنبال می‌کردند هر دو به طور متوسط هفت و سه درصد کیلوگرم وزن کم کردند. میزان کاهش وزن برای کسانی که رژیم کم نشاسته می‌خوردند بعد از شش ماه کمی بیشتر بود.

در این گزارش آمده است تفاوت‌ها ناچیز بود و بعید است برای کسانی که هدفشان کاهش وزن است مهم باشد.

این مطالعه نتیجه گیری می‌کند: یافته‌های ما باید به مسئولان مطالعات پزشکی و عموم مردم اطمینان دهد که لازم نیست تصور شود همه باید یک شیوه را دنبال کنند چون به نظر می‌رسد که انواع رژیم‌ها تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن داشته باشند.

یافته‌های ما نشان می‌دهد افراد می‌توانند از میان رژیم‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن نشان داده‌اند یکی را انتخاب کنند که دنبال کردنش برای آنها راحت‌تر است. با این حال این مطالعه سایر جنبه‌های رژیم‌های غذایی مثل تاثیر آنها بر میزان کلسترول - که ممکن است بسته به رژیم متغیر باشد - را بررسی نکرد.

پروفسور سوزان جب از دانشگاه آکسفورد گفت: رژیم‌ها بیش از آن که به نظر می‌رسد شبیه هم هستند و اغلب محدود کردن مصرف کالری به ۱۵۰۰ واحد در روز، مراعات زمان دقیق خوردن و پرهیز از بیسکوئیت، کیک و شکلات را توصیه می‌کنند.

وی افزود:‌ مساله مهم پایبندی به رژیم است، اینکه با چه دقتی و تا چه زمانی آن را در طول زمان دنبال می‌کنید. معنی‌اش این است که خوب است رژیم مناسب خود را پیدا کنید، نه رژیمی که لزوما بهتر از دیگران است.

او در ادامه عنوان کرد: مردم باید رژیم را با سبک زندگی‌شان تطبیق دهند.

ایسنا

(شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها