شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۶
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۱۲۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

فرآوری پسته ارزآوری بالایی برای کشور دارد

دبیر انجمن پسته استان سمنان از برگزاری جشن شکرگزاری محصول پسته دامغان در روزهای 26 و 27 شهریور در استان خبر داد.

عباس منصوریان ، افزود: دو روز قبل از جشنواره یعنی در روزهای 24 و 25 شهریور ماه نیز نمایشگاهی در خصوص صنعت پسته برگزار می‌شود و در این نمایشگاه محصولات و ادوات مرتبط با این محصول نظیر تجهیزات کشاورزی و باغداری، کودها و سموم و... در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

وی اظهارکرد: روز اول این نمایشگاه سمپوزیوم علمی بوده و دکتر محمدی رییس تحقیقات موسسه پسته کرمان و دکتر حکم آبادی رییس مرکز تحقیقات شاهرود و دامغان در آن به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

دبیر برگزاری نمایشگاه این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره در واقع جشن شکرگزاری پسته کاران به خاطر این محصول بوده افزود: برگزاری این جشنواره می‌تواند ارزش واقعی این محصول را به ایران و جهان بشناساند و معرفی هر چه بیشتر این محصول در رونق بازار این محصول مؤثر است.

دبیر انجمن پسته استان سمنان(دامغان) از وجود بالغ بر 14 هزار و 600 هکتار باغ پسته در استان خبرداد و گفت: تعداد 7000 باغدار پسته سالانه 35 هزار تن محصول پسته را در دامغان تولید می کنند.

وی همچنین در خصوص میزان صادرات این محصول گفت: بالغ بر 15 درصد پسته تولیدی در ایران مصرف می شود و مابقی به کشورهای همسایه نظیر عراق روسیه و همچنین آلمان صادر می‌شود.

منصوریان با بیان اینکه عمده محصول پسته تولید ایران به صورت فرآوری نشده به فروش می‌رسد خاطرنشان کرد: فرآوری پسته ارزآوری بسیاری برای کشور به همراه دارد.

این باغدار پسته اضافه کرد: محصول پسته پتانسیل تبدیل و فرآوری شدن به محصولاتی نظیر کره پسته، روغن پسته و... را دارد و باید کشور ما به سمت فرآوری این محصول حرکت کند تا از این طریق ارزآوری بیشتری برای کشور بدست آید.

دبیر انجمن پسته استان همچنین با اشاره به ضرورت توجه به برندسازی و همچنین ایجاد بسته بندی‌های شکیل در عرضه این محصول تصریح کرد: عرضه محصول با بسته بندی‌های شکیل و همچنین توجه به فرآوری این محصول می تواند ارز آوری این محصول را چند برابر کند.

ایسنا

(شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها