شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۲۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ضرورت اختصاص یارانه‌ی برنج به برنج کاران /دولت در زمینه واردات برنج تجدید نظر کند

بیابانی گفت:با تخصیص یارانه به برنج به کشاورزان در استان‌های شمال کشور و هم چنین توجه‌ی بیش‌تر به امر تحقیقات، دولت می تواند در حمایت از تولید‌‌ کنندگان از این محصول مهم استراتژیک گام بر دارد.

عنایت‌ الله بیابانی اظهار داشت: دولت نیز با توجه به حمایت‌های تولید برنج داخلی باید درزمینه‌ی زمان واردات برنج این محصول در کشور نیز تجدید نظر کند تا کشاورزان بتوانند محصول خود را به موقع  و با قیمت مناسب در بازار بفروشند.
 
وی افزود: برنج کاری نیز باید در استان‌های غیرشمالی کشور با توجه به کمبود منابع آبی کشور صورت نگیرد تا خاک و آب کشورمان هدر نرود.
 
بیابانی با اشاره به معضل تامین نهاد‌ه‌های در کشور تصریح کرد: ما سالانه 8 تا 9 میلیون تن ذرت، گندم، جو و سایر نهاده وارد کشور می‌کنیم که رقم قابل توجهی را به نحوه اختصاصی داده است که در این زمینه‌ی شکستن انحصار این محصول از دست وارد کنندگان با توجه  ویژه به اتحادیه‌های تولیدکنندگان بخش‌های تامین این محصولات میسر می‌شود.
 
وی هم چنین در خصوص تحقیقات در زمینه‌ی تولید نهاده در کشور گفت: توجه به این مسئله بودجه و سرمایه گذاری بسیار بالایی را می‌طلبد که دولت باید این بخش را در برنامه‌‌ی کاری خود مورد توجه قراردهد.
 

قائم مقام دبیر کل خانه‌ی کشاورزی با اعلام برنامه‌های این سازمان در آینده نزدیک گفت: خانه‌ی کشاورزی با توجه به مسئله ملی آب، اصلاح بذر، مکانیزاسیون بازار محصولات کشاورزی و هم چنین توجه به خسارت‌های حوادث غیر مترقبه را در 29 استان و 130 شهرستان که دفتر این خانه است مسائل زیر را پیگیری خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها