شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۲۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
استاندار آذربایجان شرقی:

صنایع غذایی و دارویی از زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که صنایع غذایی و دارویی از زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات است، افزود: آذربایجان شرقی در بحث غذا و دارو از مراکز مهم تولیدی کشور است.

دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه هم‌اندیشی صاحبان صنایع و تولیدکنندگان مواد غذایی استان که با حضور رییس سازمان غذا و داروی کشور برگزار شد، با اشاره به حضور واحدهای بزرگ تولید مواد غذایی و دارویی در استان، گفت: آذربایجان شرقی این ظرفیت را دارد که هم در بحث دارو و هم در بحث مواد غذایی سهم قابل توجهی از صادرات کشور را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به این که هدف‌گذاری صادرات استان در سال جاری دو میلیارد دلار تعیین شده، افزود: در شش ماهه نخست سال جاری 50 درصد این رقم تحقق یافت و امیدواریم تا پایان سال نیز با تلاش تولیدکنندگان استان هدف تعیین شده تحقق یابد.

جبارزاده با بیان این که وزارت بهداشت باید در بحث صادرات پیشقدم باشد، افزود: آذربایجان شرقی می‌تواند بازار کشورهای همسایه و به ویژه بخش قابل توجهی از بازار روسیه را در اختیار داشته باشد.

وی افزود: برای تحقق این امر ایجاد یک آزمایشگاه مجهز و پیشرفته که بتواند جوابگوی نیاز صادرکنندگان بوده و در بحث استانداردهای صادراتی یک آزمایشگاه مرجع باشد ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر استفاده از نظرات بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور، افزود: خوشبختانه آذربایجان شرقی دارای افرادی در بخش خصوصی است که به دور از بخشی‌نگری، در رشته‌های تخصصی خود صاحب تجربه و نظر هستند و می‌توانند مشاور خوبی برای مسوولان باشند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به پایین بودن مصرف سرانه لبنیات در ایران اشاره کرد و گفت: یکی از علل این امر، کم بودن نوع محصولات لبنی است و قطعا تنوع در تولید این محصولات متناسب با ذائقه مردم، یکی از راه‌های افزایش مصرف سرانه لبینات خواهد بود.

در این جلسه بزرگان و نخبگان تولید کنندگان صنایع غذایی و اعضا محترم انجمن صنایع غذایی حضور داشتند . چناب آقای ژائله رئیس محترم هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی با ایراد سخنرانی به مشکلات این صنف اشاره کرده و جناب آقای مهندس جعفری با توضیح عملکرد انجمن به موارد ذیل اشاره نمودند .
-        موازی کاری ها با سایر ادارات تا حد امکان باید حذف گردد.
-        سلامت محوری را موضوع عمده خواندند و سایرارگانها را در بخش صنعت که مرتبط با این موضوع فعالیت می نمایند دعوت به همکاری نمودند .
-        تمرکز ویژه بر روی گلوگاه های عرصه تولید دربخش غذا قبل از ورود به بازار و تقویت زیر ساخت های نظارتی در این امر.

(شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها