شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۰:۲۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۱۲۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
محقق دانشگاه تگزاس :

محصولات کشاورزی و باغی ایران با کیفیت هستند

محقق و رییس بخش تحقیقات و توسعه پروتیین های غذایی دانشگاه تگزاس آمریکا ، کیفیت محصولات کشاورزی ، باغی و غذایی ایران را مناسب توصیف کرد.

میان ندیم ریاض ' در حاشیه بازدید هیات 10 نفره کارشناسان 10 کشور از دو کارخانه تولید مواد غذایی در استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت : محصولاتی مانند گردو ، پسته و بادام ایرانی دارای کیفیت بالا بوده که دربازارهای آمریکا برای ورود این محصولات تقاضای زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: باید گفت که آمریکا بازار خوبی برای خرید این محصولات ایرانی دارد لیکن صادرات آنها به آمریکا نیازمند بستر سازی است .

ریاض گفت : برای معرفی محصولات کشاورزی و باغی ایران به جهان باید اقدامات بیشتری انجام شود از جمله بکار گیری فناوری برای فرآوری و بسته بندی این محصولات ضروری است.

این محقق اظهار کرد: همچنین ایران به لحاظ پرورش نخبگان علمی و دانشمندان در جهان جایگاه خوبی دارد و درصورت تامین امکانات فنی و علمی مورد نیاز ، آنان می توانند گام های بلند تر علمی بردارند.

کارشناسان و محققان صنایع غذایی 10 کشور از جمله آمریکا ، فیلیپین ، امارات متحده عربی ، چین و تایلند امروز چهارشنبه با میزبانی اتاق بازرگانی استان البرز از دو واحد بزرگ تولید مواد غذایی در این استان دیدن کردند.

ایرنا

(شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳) ۰۰:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها