شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۱۲۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قیمت مواد غذایی در جهان به پایین‌ترین حد خود در چهار سال گذشته رسید

فائو اعلام کرد: قیمت مواد غذایی در جهان به پایین‌ترین حد خود در چهار سال گذشته رسید.

این سازمان گزارش داد که شاخص میانگین هزینه‌های مربوط به گوشت، لبنیات، غلات، روغن و چربی و شکر در ماه اوت امسال به ۱۹۶ و ۶ دهم درجه رسیده که نسبت به ماه ژوئیه ۷ و ۳ دهم درجه کاهش داشته است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل روز پنجشنبه گزارش داد که شاخص میانگین هزینه های مربوط به گوشت، لبنیات،غلات، روغن و چربی و شکر در ماه اوت امسال به 196 و 6 دهم درجه رسیده که نسبت به ماه ژوئیه 7 و 3 دهم درجه (3 و 6 دهم در صد) کاهش داشته است.

در گزارش مذکور گفته شده است که ممنوعیت ورود مواد لبنیاتی از برخی کشور ها به روسیه از سوی مسئولان این کشور یکی از عوامل پایین آمدن قیمت این فرآورده هادر ماه اوت بوده است.

هزینه تهیه روغن های گیاهی نیز در ماه اوت کاهش محسوسی داشته و 14 و 5 دهم درجه (معادل 8 درصد) نسبت به ماه پیش از آن پایین تر آمده است.

در گزارش امروز سازمان خواربار و کشاورزی آمده است که سال جاری همزمان با بالا رفتن محسوس قیمت برنج در سطح جهانی، شاهد پایین آمدن بی سابقه قیمت تولیدات گندم بوده است.

در گزارش یاد شده ضمن اشاره به افزایش محسوس محصولات کشاورزی در کشورهای آرژانتین، برزیل،چین، کشورهای اتحادیه اروپایی، هند و روسیه و کاهش این تولیدات در کشورهای استرالیا، آمریکا و کانادا در سال جاری، گفته شده است که هزینه موادغذایی در سال 2014 به پایین ترین میزان خود نسبت به ماه سپتامبر سال 2010 رسیده است.

ایلنا

(شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳) ۰۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها