جمعه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۱۲۴۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

واردات بی‌رویه برنج مانع از خرید برنج داخلی است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: واردات بی‌رویه برنج به کشور مانع از خرید برنج داخلی از کشاورزان شده است.

محمدمهدی رهبری‌املشی با اشاره به مشکل کشاورزان منطقه در زمینه فروش برنج اظهار کرد: واردات بی‌رویه برنج به کشور مانع از خرید برنج داخلی کشاورزان شده است.

وی، حداکثر نیاز کشور به واردات برنج را 500 تا 700 هزار تن دانست و افزود: طبق گزارش‌های رسیده مسئولان و کارشناسان، بیش از یک میلیون و 300 هزار تن برنج وارد کشور شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل اقتصادی عرضه و تقاضا تصریح کرد: زمانی که عرضه بیش از تقاضا باشد خودبه‌خود قیمت کاهش می‌یابد و قیمت امروز برنج در بازار در مقایسه با دیگر اقلام به نفع کشاورزان برنج‌کار نیست.

وی، مبحث اقتصاد مقاومتی را کمک به تولید بخش کشاورزی و صنعتی و خروج از عوامل رکود اقتصادی دانست و گفت: کشاورزی در گیلان شامل تمام تولیدات کشاورزی به‌ویژه برنج، چای و مرکبات است که امروز زیاد مقرون به‌صرفه نیست.

رهبری‌املشی ادامه داد: سیاسیت دولت باید به گونه‌ای باشد تا کشاورز در فعالیت خود علاوه بر هزینه‌های تولید، سودی نیز نصیبش شده و مخارج و معیشت او تامین شود.

وی با بیان اینکه قیمت فعلی برنج مانند قیمت دو سال قبل است، خاطرنشان کرد: این قیمت معیشت کشاورز را تامین نمی‌کند زیرا بر خلاف گذشته اکنون دوسوم محصول سهم کشاورز است تا بتواند روی مزرعه کار کند.

نماینده مردم رودسر و املش در شورای اسلامی یادآور شد: مسایل امروز شالیکاران نشان می‌دهد که کشاورزی به جای پیشرفت پسرفت داشته است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی یادآور شد: بنده معتقدم که دولت فعلی بیش از دولت‌های قبلی تلاش می‌کند تا تولید داخلی رونق گیرد و حمایت شود.

رهبری املشی با اشاره به استفاده از منابع امید در کشاورزان متذکر شد: دادن ابزار و ماشین‌آلات کشاورزی با قیمت دولتی و وام‌های کم‌بهره به کشاورزان از موارد مناسب برای ایجاد رغبت به کشاورزی در کشاورزان است.

فارس

(جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها