چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۲۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

آغاز نظرسنجی وزارت اقتصاد درباره میزان فساد اداری در کشور +سند

این پرسشنامه، از دو بخش تشکیل شده که بخش اول آن سوالاتی در مورد وضعیت فساد اداری در سطح کشور و بخش دوم سوالاتی در مورد فساد اداری و شرایط صدور مجوز در یک سازمان اجرایی مرتبط با محیط کسب و کار است.

شفافیت و عدم انحراف در ارائه خدمات و صدور مجوزها توسط دستگاههای مختلف دولتی، یکی از پیش شرط های مهم رشد اقتصادی سالم و با ثبات برای هر کشور است. پدیده فساد اداری علاوه بر تخریب محیط کسب و کار، موجب انحراف منابع از بخش های مولد اقتصادی به سوی فعالیتهای رانت جویانه اقتصادی شده و در در نهایت کندی رشد اقتصادی و بدبنیتی جامعه را نسبت به فضای اداری به همراه خواهد داشت.

بر این اساس، به منظور سنجش و ارزیابی میزان فساد اداری در ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و صدور مجوزهای کسب و کار، معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد اقدام به طراحی پرسشنامه ای با عنوان «ادراک فساد اداری در محیط کسب و کار» کرده و آنرا برای جمعی از فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار در کشور ارسال کرده است.

این پرسشنامه که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، از دو بخش تشکیل شده که بخش اول آن سوالاتی در مورد وضعیت فساد اداری در سطح کشور و بخش دوم سوالاتی در مورد فساد اداری و شرایط صدور مجوز در یک سازمان اجرایی مرتبط با محیط کسب و کار است.

وزارت اقتصاد تاکید کرده است که در تکمیل این پرسشنامه نیازی به درج نام فرد یا بنگاه اقتصادی نبوده و اطمینان داده می شود که محرمانه ماندن پاسخ های فعالان اقتصادی حفظ خواهد شد و نتایج استخراجی از این پرسشنامه ها به صورت کلی گزارش می شود.

برای مشاهده نمونه این پرسشنامه و نامه وزارت اقتصاد اینجا را کلیک کنید

(چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳) ۱۱:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها