چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۱۲۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

روسیه باید بازار دائمی میوه ایرانی شود

:نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه بازارهای ایران و روسیه در بسیاری‌ از زمینه‌ها مکمل طبیعی یکدیگرند و روسیه باید بازار دائمی میوه ایران شود،گفت: ایران با ۶۰میلیارد تن ذخیره از ۶۸ نوع سه درصد معادن جهان را در اختیار دارد.

محسن جلال‌پور در نشست تجار ایران و روسیه، اظهار کرد: ایران در محصولات باغی، میوه، سبزیجات، خشکبار و همچنین در فرش و چرم و صنایع دستی اعتبار جهانی دارد.
وی ادامه داد: ایران در قطعات اتومبیل و قطعات صنعتی تأمین‌کننده ارزان و با کیفیت است و در کنار آن ایران یک انتخاب درست برای تأمین مصالح ساختمانی بالاخص شیشه، سیمان و سرامیک است.
او خاطرنشان کرد: ایران نیز می‌تواند خریدار بهتری برای کالاهای با مزیت روسیه همچون سلاح، تجهیزات نیروگاهی، فولاد، چوب، کاغذ و ماشین آلات باشد، اینها عرصه‌هایی است که جامعه اقتصادی دو کشور یکدیگر را می‌شناسند و آزموده‌اند.
نایب رئیس تاق بازرگانی ایران یادآور شد: اینکه تجارت بین دو اقتصاد بزرگ همسایه و دوست به رقم ناچیز 1.6 میلیارد دلار می‌رسد نشان از عدم فعالیت خوب است که باید بر لزوم بازسازی و ارتقای موارد شناخته شده تجارت بین دو بازار اهمیت داده شود.
جلال‌پور خاطرنشان کرد: ایران در منطقه جنوب غرب آسیا یک قدرت نوظهور مهندسی است که فعالیت‌های بزرگ ایرانیان در شهرک‌های مسکونی ونزوئلا، پالایشگاه در شبه قاره هند، سد تاجیکستان، اتوبان افغانستان و کارخانجات سیمان و پتروشیمی سوریه نشان از فعالیت مهندسی و عمرانی ایران دارد.
وی تأکید کرد: ایران یک بهشت غنی معدنی است که با 60 میلیارد تن ذخیره از 68 نوع، سه درصد معادن جهان را داراست و جزو 10 کشور برتر دنیا است اما کمتر از 10 درصد آن اکتشاف و فعال‌سازی شده است که بخش اعظم این فعالیت‌ها متمرکز برآهن، مس، سنگ ساختمانی، خاک‌های صنعتی بوده است و در کنار آن برخی اقلام مثل سرب و روی نیز فعالیت‌های صورت گرفته است.
او یادآور شد: تحریم یک ساله روسیه بر کالاهای غربی مزیت میوه ایرانی را افزایش داده است و به شرکت‌های ایرانی و روسیه توصیه می‌شود به این فرصت به عنوان فرصتی کوتاه مدت نگاه نشود و در پی برنامه‌ریزی پایدار و کسب بازارهای مهم روسیه باشند.
نایب رئیس تاق بازرگانی ایران بیان کرد: انتظار کیفی روسها از میوه ایران بسی فراتر از عراق یا جمهوری آذربایجان است، بازار روسیه در بخش میوه و سبزیجات به استاندارد اروپایی نزدیکتر است که باید بر روی موارد آماده سازی بسته بندی و لوژستیک کار شود.
جلال پور تأکید کرد: دولت نیز در رابطه با سیستم بانکی دو کشور و رفع موانع باید می‌تواند نقش موثری داشته باشد و وضع موجود کشتیرانی در دریای خزر آنچنان قابل قبول نیست و حمل و نقل زمینی نیز با مشکلات زیادی روبرو است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تسهیل صدور ویزا و روادید برای تجار ایران و روسیه باید صورت گیرد و اتاق مشترک ایران و روسیه اقدامات لازم در بخش حاکمیتی را کارشناسی کند.

 

 

 

 

 

 

تسنیم

(چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها