سه شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۱۲۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نظارت بر گرانفروشی ها و تخلفات اصناف با سامانه 124

مدیرکل امور حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از سامانه 124 ، به عنوان مجموعه ای منسجم برای دریافت لحظه ای و یکپارچه شکایات ، انتقادات و پیشنهادهای مردمی نام برد.

اسماعیل قاسمی رسیدگی به شکایات مردمی ازواحدهای تجاری را از وظایف بسیار مهم سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دانست و گفت: در گذشته مردم نمی توانستند شکایتهای خود را با مسئولان درمیان بگذارند و رسیدگی به شکایات مردم بصورت فوریتی نبود که برهمین اساس تصمیم گرفته شد بعنوان پل ارتباطی  بین مسئولین و مردم با راه اندازی سامانه 124، رسیدگی به مشکلات آنان  بصورت شبانه روزی و بصورت فوریت در دستور کار  قرار بگیرد.

مدیرکل امور حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص بهره گیری از مشارکتهای مردمی افزود: هیچ پایگاه آماری و نیروی کارشناسی بهتر و سریعتر از 75 میلیون جمعیت مصرف کننده کشور که در تمام ساعات شبانه روز و در تمام  نقاط کشور حضور دارند، نمی تواند عمل نماید.

وی با اشاره به ستادهای خبری مستقر در مراکز استانها و شهرستانهای تابعه کشور ادامه داد: این سازمان تا حد امکان از این پتانسیل عظیم اطلاعاتی استفاده کرده و گزارشهای آن را به صورت مرتب و متناوب به اطلاع مسئولین برنامه ریز و سیاستگذار وزارت صنعت، معدن و تجارت می رساند.

قاسمی با اشاره به اهمیت آشنایی مردم به حقوق خود اضافه کرد: در چهار ماهه اول سال جاری  نزدیک به 105 هزار مورد شکایت از مردم اخذ شده که  104 هزار و 580  مورد آن  قابل پیگیری و بقیه غیرقابل پیگیری بوده است.

وی، 70 درصد از شکایات دریافتی را به صورت تلفنی، 10 درصد حضوری و 20 درصد دیگر را کتبی عنوان کرد و افزود: از مجموع شکایات قابل پیگیری 40 درصد متخلف و 60 درصد غیرمتخلف تشخیص داده شد.

قاسمی تصریح کرد: از مجموع شکایات دریافتی 83 درصد به بخش کالا و 17 درصد دیگر مربوط به بخش خدمات است.

وی با اعلام این مطلب که مردم از هر نقطه از کشور و در هرجایی که به تلفن دسترسی داشته باشند می‌توانند گزارش خود را اعلام کنند ، یادآور شد:  بررسیهای بعمل آمده نشانگر آن است که گرانفروشی با 79 درصد ، کم فروشی با 9 درصد و عدم درج قیمت با 4 درصد بیشترین سهم تخلفات را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

مهر

(سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳) ۱۶:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها