سه شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۱۲۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

نمی توانیم کمبودهای غذایی روسیه را برطرف کنیم

امسال هیچ برنجی وارد کشور نشده است و تنها به صورت محدود روغن،‌شکر وارد شده است.

سید مسعود آزادگان، مدیر کل عملیات بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی،با اشاره به آمار واردات گندم، برنج، شکر و روغن طی پنج ماه ابتدای سال 93، اظهار داشت: دراین مدت دو میلیون و700 هزار تن گندم واردکشور شده است که این میزان در سال گذشته یک میلیون و300هزار تن بوده است. همچنین در این مدت 210هزار تن روغن وارد کشور شده که این میزان در سال گذشته 180 هزار تن بوده است.

وی همچنین با اشاره به واردات برنج در پنچ ماه گذشته نیز گفت: امسال هیچ وارداتی در زمینه برنج صورت نگرفته است این درحالی است که سال گذشته 200هزار تن برنج واردکشور شده بود.

مدیر کل عملیات بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی در خصوص واردات شکر نیز افزود: در پنج ماه گذشته 250 هزار تن شکر و ارد کشور شده که این میزان در سال گذشته 150هزار تن بوده است.

آزادگان با اشاره به مشکلات تخلیه کشتی ها در شش ماه دوم سال 92،تصریح کرد: این موضوع باعث شد تا امسال میزان موجودی انبارها کافی باشد.

وی با اشاره به خریدهای امسال نیز گفت: کلیه خریدها شامل سفارشهای سال گذشته بوده است.

آزادگان در پاسخ به این پرسش که چرا امسال برنج وارد کشور نشده است، گفت: برنج امسال تامین است و وزارت صنعت، معدن و تجارت زمانی وارد عمل می شودکه کمبود در بازار باشد اما عمده برنج های سال گذشته از تایلند،‌هند، آرژانتین واورگوئه وارد کشور شده است.

آزادگان عمده واردات شکر و روغن را از کشورهای برزیل، روسیه،‌مالزی و اندونزی بیان کرد وگفت: کلیه محصولات با نظارت وزارت بهداشت و سازمان استاندارد وارد کشور می شود مخصوصا در زمینه برنج این دو ارگان بسیار سخت گیرانه عمل می کنند.

وی همچنین در مورد گندم نیز گفت: عمده واردات این محصول از آلمان،‌استرالیا،‌کانادا، روسیه و قزاقستان است.

آزادگان در پاسخ به این پرسش که چرا ما نتوانستیم سفارش روسیه را در زمینه اقلام خوراکی بپذیریم، گفت: ما در اکثر اقلام اساسی واردکننده هستیم و نمی توانیم کمبودهای غذایی روسيه را برطرف کنیم.

ایلنا

(سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳) ۱۲:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها