دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۳
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۱۱۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

تبعات تغذیه نامناسب در دانش آموزان

یک متخصص تغذیه کمبود ویتامین‌های مورد نیاز بدن و افزایش وزن را از تبعات تغذیه نامناسب در دانش آموزان خواند و "میوه"را یکی از بهترین میان وعده‌ها برای مصرف دانش آموزان عنوان کرد.

دکتر مسعود کیمیاگر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: تغذیه نامناسب دانش آموزان باعث عدم تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه در این صورت بدن دانش‌آموز مواد مفید نداشته و بیشتر کالری دریافت می‌کند، گفت: این موضوع به افزایش وزن دانش آموز نیز منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تغذیه نامناسب در فرایند یادگیری دانش‌آموز نیز تاثیر صد در صد داشته و میزان آن را کاهش می‌دهد، افزود: اگر دانش آموزی تغذیه درستی در مدرسه نداشته باشد از ساعت 10 صبح به بعد تمرکز خود را ازدست می‌دهد.

کیمیاگر در پاسخ به اینکه تغذیه مناسب برای دانش آموزان چیست؟ گفت: تغذیه دانش آموز باید با برنامه وی در مدرسه متناسب باشد. به عنوان مثال دانش آموزی که ظهر به خانه می‌آید می‌تواند یک میان وعده سبک مانند تنقلات غیرمضر، نان و پنیر همرا با گردو یا سبزی داشته باشد.

وی افزود:اما تعداد میان وعده‌ها برای دانش آموزانی که تا بعد از ظهر در مدرسه هستند باید بیشتر باشد و حتی غذای گرم برای آنها آماده شود.

کیمیاگر، تغذیه مناسب برای کودکان را میوه، نان و پنیر به همراه گردو، سبزی، یا گوجه فرنگی دانست و تاکید کرد: وجود میوه در میان وعده دانش آموزان بسیار مهم است و حتما باید در کنار سایر تنقلات وجود داشته باشد.
(دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳) ۱۱:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها