شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۰
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۱۰۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

آبروریزی برخی تجار ایرانی در کشورهای آذربایجان و ارمنستان +سند

سازمان توسعه تجارت در پایان این نامه از مسئولان ذی ربط خواسته است موضوع را به کلیه شرکتهای مربوطه اعلام کرده و روند همکاری انها را مورد پیگیری و نظارت قرار دهند.

یکی از موضوعاتی که همواره صنعت و بخش تولید کشورمان را با چالش مواجه کرده، نبود بازارهای صادراتی است که در صورت به وجود آمدن شرایط صادرات، ضمن ارزآوری برای اقتصاد کشور و صنایع تولیدی و خدماتی، اعتبار ایران را در کشورهای هدف افزایش خواهد بود.

در بسیاری موارد، تجار و صادرکنندگان ضعف های موجود در این زمینه را به گردن دولت می اندازند و معتقدند حمایت های لازم از آنها صورت نگرفته و سیکل سخت صادرات و تحریم های غیرقانونی غرب در بخش بانکی، کار آنها را سخت تر کرده است.

اما شاید بد نباشد از آن طرف قضیه که بخشی از ضعف ها به خود تجار و فعالان اقتصادی حاضر در کشورهای دیگر باز می گردد هم نگاهی داشته باشیم. بر اساس نامه چندی پیش سازمان توسعه تجارت ایران که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، با اشاره به دیدار سفرای ایران در کشورهای مختلف با وزیر صنعت، عنوان شده است که در این جلسه سفرای ایران اعلام کرده اند که شرکت های کشورمان کالاها و اجناس مرغوب به بازار کشورهای ارمنستان و آذربایجان صادر کرده اند.




در این نامه که برای ریاست اتاق بازرگانی ایران و 7 استان کشور ارسال شده دیگر اقدام غیراخلاقی و نادرست صادرکنندگان ایرانی را عدم اجرای تعهد خود در قراردادها عنوان کرده و افزوده است که به دلیل اهمیت بازارهای مذکور و پتانسیل های موجود در آن، ضروری است با شرکت ها و تجار متخلف برخورد شده و ابطال کارت بازرگانی و جریمه آنها در دستور کار قرار بگیرد تا اعتبار کالاها و شرکت های ایرانی مخدوش نشود.

مدیرکل دفتر بازرگانی اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت در پایان این نامه از مسئولان ذی ربط خواسته است موضوع را به کلیه شرکتهای مربوطه اعلام کرده و روند همکاری انها را مورد پیگیری و نظارت قرار دهند.
(شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها