جمعه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۹
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۱۰۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

جشنواره فرهنگی غذای اقوام در شهرستان علی آبادکتول برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، این جشنواره با مشارکت امور بانوان فرمانداری علی آبادکتول و اداره شیلات شهرستان و شهرداری برگزار شده است

رحمت محمدی" رییس اداره شیلات شهرستان علی آبادکتول گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سنتی و محلی، افزایش سطح سلامت و آشنایی شهروندان با ارزش‌های غذایی می باشد.
وی افزود: برگزاری این جشنواره ها می تواند فرهنگ استفاده از تغذیه سالم را در جامعه نهادینه کند و سرانه مصرف آبزیان را نیز در خانواده ها افزایش دهد.
رییس اداره شیلات علی آبادکتول خاطرنشان کرد: ماهی غذای سلامتی است و مصرف سرانه هر نفر در کشور 2/10 کیلوگرم و در استان 5/8 کیلوگرم می باشد. "کریم آبادی" کارشناس شیلات نیز در ادامه گفت: رژیم غذایی غلط، سبک زندگی، استرس و فشار روانی از علل اصلی انواع بیماری ها است که با تغییر آن می توان سلامتی را برای اعضای خانواده به ارمغان آورد.
به گفته وی، ماهی به دلیل دارا بودن امگا 3 می تواند تا حدود زیادی از بروز انوا ع بیماری هایی قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت جلوگیری نماید.
این جشنواره با حضور " نوروزی" نماینده شهرستان علی آبادکتول در مجلس شوراسی اسلامی، "تجری مفرد" فرماندار و مسئولین شهرستان در هتل پارمیس علی‌آبادکتول برگزار شده است.

(جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها