چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۰۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

لهستان نرخ بیمه حمل‌ محصولات کشاورزی به ایران را 20 درصد کاهش داد

بعد از تحریم‌ واردات محصولات کشاورزی از سوی روسیه، لهستان در پی یافتن بازارهای جدید، نرخ بیمه حمل‌و نقل محصولات کشاورزی را به 23 کشور از جمله ایران را تا سال 2015، 20 درصد کاهش داد.

به نقل از پایگاه خبری فرش فروت پورتال، دولت لهستان نرخ بیمه حمل ونقل صادراتی میوه را به منظور تشویق صادرکنندگان برای پیدا کردن بازارهای جدید صادراتی میوه‌ کم کرد.

وزیر کشاورزی لهستان با بیان اینکه این کاهش تعرفه بیمه برای یافتن بازارهای جدید برای میوه‌هایی است که از سوی روسیه واردات آنها ممنوع شده است، گفت: کاهش نرخ بیمه صادراتی فشارهای مالی به صادرکنندگان را کم کرده و انگیزه آنها را برای صادرات بیشتر می‌کند. ‌

وزیر کشاورزی لهستان اعلام کرد: دولت لهستان برای بازارهای مهمی مانند خاورمیانه و چین 20 درصد حق بیمه صادرکنندگان میوه را کاهش داده است.

مارک ساویسیک افزود: این نرخ بیمه تا پایان سه ماهه نخست سال 2015 برای صادرات به  کشورهای عربستان، بحرین، چین، مونتیاگو،‌مصر،‌هندوستان، اندونزی، قطر،کویت،مالزی، مراکش، عمان، تونس، ترکیه، امارات متحده، الجزیزه،آذربایجان، بلاروس، بوسنی، ایران، قزاقستان،مغولستان، ویتنام برقرار می‌ماند.

در پی تحریم‌های غرب و اتحادیه اروپا،‌رییس جمهور روسیه هم در واکنشی واردات محصولات کشاورزی کشورهای تحریم کننده روسیه را به مدت یک سال ممنوع کرده است. روسیه وارد کننده عمده میوه است.

فارس

(چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها