چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۰۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

نمایشگاه محصولات لبنی در گرگان هیات تجاری سه کشور را به گلستان کشاند

معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: همزمان با برپایی نمایشگاه بین المللی فرآورده های لبنی و صنایع وابسته در گرگان مرکزاین استان، هیات های تجاری کشورهای عراق، افغانستان و تاجیکستان برای بازدید از این فرصت اقتصادی به این استان سفر کردند.

درویش علی حسن زاده اظهار کرد: هیات های تجاری خارجی در بازدید از این نمایشگاه نشست های جداگانه ای با تولیدکنندگان واحدهای لبنی استان گلستان برگزار کردند.

وی اضافه کرد: هیات های تجاری عراق، تاجیکستان و افغانستان در این مذاکرات متقاضی برقراری خط صادراتی محصولات لبنی گلستان به مقصد کشورشان شدند.

معاون صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: بیشترین حجم صادرات فرآورده های لبنی این استان به کشور عراق است و امیدواریم تا این محصولات به کشورهای افغانستان و تاجیکستان نیز صادر شود.

نخستین نمایشگاه فرآورده های لبنی و ماشین آلات وابسته با حضور 60 واحد تولیدی فرآورده های لبنی در گرگان مرکز استان گلستان از هشتم شهریور ماه برپا است .

این نمایشگاه پس از چهار روز فعالیت شامگاه امروز به کار خود پایان خواهد داد.

استان گلستان دو و نیم میلیون دام و سالانه بیش از 730 هزار تن شیر خام تولید می کند.

در این استان 33 واحد دامداری دارای پروانه بهره برداری در بخش فرآورده های لبنی هستند که بیشتر این واحدها نیز فعالند.

بالا بون ظرفیت تولید لبنیات در گلستان موجب شده تا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران با درخواست مدیریت ارشد استان برای ایجاد خوشه صنعتی لبنیات در این استان موافقت کند.

ایرنا

(چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها