سه شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۱۰۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

گران نشدن نان به چه قیمتی؟

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان رضوی گفت: دولت اجازه افزایش قیمت نان را نمی‌دهد و مقصر تخلفات احتمالی، نانوایی‌ها هستند.

سید ابراهیم خلیلی ، اظهار کرد: وقتی نانوا نمی‌تواند هزینه‌های اضافه را پرداخت کند دست به تخلف می‌زند و نان را سبک‌تر از وزن استاندارد به مشتری می‌دهد و هر خلافی که نانوایی‌ها مرتکب می‌شوند به خاطر افزایش نیافتن قیمت نان توسط دولت است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید هزینه‌های اضافه شده مثل بیمه و افزایش 20 درصدی حقوق کارگر را پرداخت کند، افزود: دولت باید به فکر مردم باشد، وقتی نرخ نان گران نشده، نانوایی‌ها از کدام محل باید هزینه‌های اضافه را پرداخت کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه مسئولین در مورد بالا رفتن هزینه‌های آب، برق، گاز و حتی سبوس آگاهی دارند و فقط آرد است که هنوز قیمت آن افزایش پیدا نکرده است. بودجه حامل‌های انرژی و سبوس از هیچ محلی تامین نشده است. خود دولت عامل گرانی‌هاست و اجازه گران شدن نان را نمی‌دهد.

خلیلی با اشاره به وجود 60 هزار واحد نانوایی در سراسر کشور اظهار کرد: در هر یک از این واحدها حدود 5 کارگر مشغول به کار هستند و با این حساب می‌توان تعداد خانوارهایی که از این راه امرار معاش می‌کنند،‌ محاسبه کرد.

وی یادآور شد: در ابتدای سال می‌بینیم که قیمت بسیاری از کالاها و مواد مثل بنزین گران می‌شود اما تنها چیزی که در این میان تغییری نمی‌کند نرخ نان است.

ایسنا

(سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳) ۱۳:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها