سه شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۰۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

درهای بسته ستاد تنظیم بازار و انتشار اخبار ضد و نقیض

در حالی که جلسات هفتگی ستاد تنظیم بازار برگزار و مصوبات آن به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌شود، درهای بسته اطلاع‌رسانی این ستاد به روی رسانه‌ها باعث انتشار اخبار ضد ‌و نقیض و بعضا نادرست درباره‌ مصوبات جلسات آن شده است.

دوشنبه هفته گذشته که ستاد تنظیم بازار نرخ‌های جدیدی برای خرید گوشت و مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام مصوب کرد، هیچ خبر رسمی در خصوص نرخ‌های جدید تعیین شده منتشر نشد و پس از این جلسه رسانه‌های مختلف هر یک نرخ‌های متفاوتی را به نقل از برخی از مقامات آگاه منتشر کردند؛ به طوری‌که در موردی نرخ جدید برای خرید گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام 7000 تومان عنوان و در مورد دیگر 7360 تومان اعلام شده است.

جالب‌تر این‌که علی‌رغم انتشار اخبار غیر رسمی مبنی بر تعیین نرخ جدید 2600 تومانی برای هر کیلوگرم برنج وارداتی اروگوئه، یکی از مسئولان ستاد تنظیم بازار با رد این موضوع به خبرنگار ایسنا گفت: نرخ اعلام شده برای برنج وارداتی به هیچ وجه صحت ندارد.

گرچه برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسات هفتگی ستاد تنظیم بازار از تعیین مخبر برای ستاد تنظیم بازار و اطلاع‌رسانی از سوی دبیر این ستاد خبر می‌دهند اما هنوز رسما این موضوع اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، ستاد تنظیم بازار که دوشنبه هر هفته جلسات هفتگی خود را با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مربوطه و بخش خصوصی برگزار می‌کند و در پایان هر جلسه مصوبات هفتگی خود را به هر یک از دستگاه‌های ذیربط ابلاغ می‌کند، مکانیزم مشخصی برای اطلاع‌رسانی به مردم و رسانه‌ها ندارد.

البته پیش از این مسئولان ستاد تنظیم بازار اعلام کرده بودند که تمایلی به ارتباطات با رسانه‌ها ندارند چرا که معتقدند اطلاع‌رسانی این‌گونه مصوبات می‌تواند عاملی برای برهم زدن تعادل بازار باشد.

اما به نظر نمی‌رسد اینگونه اظهارنظرها چندان مناسب نباشد چرا که در فضای رسانه‌ای کنونی هیچ چیز را نمی‌توان از مردم پنهان کرد و در شرایطی که اطلاع‌رسانی از مبادی رسمی صورت نگیرد خود به خود اخبار غیر رسمی و ضد و نقیض در فضای مجازی منتشر می‌شود که تنش در بازار به وجود می‌آید.

ایسنا

(سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳) ۱۳:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها