سه شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۱۰۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

صادرات چمدانی فراورده‌های لبنی سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از صادرات 458 هزار و 834 کیلوگرم موی بز و کرک بزی شسته شده سفید و رنگی به کشور انگلستان خبر داد.

محمد سعیدی ، از صادرات 5400 قطعه شترمرغ و 300 قطعه جوجه شترمرغ به ترکمنستان و ارمنستان خبرداد و گفت: این صادرات در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 250 درصد رشد داشته است.

دکتر سعیدی ادامه داد: طی پنج ماهه اول امسال،صادرات 3750 کیلوگرم پر شترمرغ به کشور آلمان از این استان انجام شده است. همچنین در همین مدت 54 هزار کیلوگرم پای مرغ به ویتنام صادر شده که این رقم نیز در قیاس با مدت مشابه سال پیش از این 275 درصد رشد داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از صادرات 14 هزار و 600 عدد پوست تخم شترمرغ از این استان خبر داد و گفت: کارکرد عمده پوست تخم شترمرغ در ساخت مصنوعات زینتی است.

سعیدی از صادرات 22 هزار و 780 کیلوگرم پشم گوسفند از استان سمنان خبرداد و اظهارکرد: صادرات همه این تولیدات مستقیماً از استان سمنان انجام شده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی پیراموان چرایی عدم صادرات فراورده‌های لبنی و عشایری استان، به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به تنوع فرآورده‌های لبنی و عشایری که در استان وجود دارد مطمئناً می توان در این بخش برنامه ریزی کرد. البته سالانه به صورت چمدانی صادرات این بخش به کشورهای مختلف و از جمله به اروپا انجام می‌شود چرا که این مواد مشتریان خاصی دارند و از این رو صادرات آنها به صورت فردی و در مقیاس های کوچک انجام می‌شود اما آنچه مسلم است اینکه سالانه میزان قابل توجهی صادرات مواد لبنی و عشایری از استان انجام می‌شود.

ایسنا

(سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها