سه شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۱۰۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اصلاح نظامات پولی و بانکی از اولویت‌های بسته خروج از رکود

آل اسحاق گفت: اصلاح مجموعه نظامات پولی کشور از دیگر اولویت‌های مهم است که باید به آن توجه شود، البته دولت با دیدگاه ساماندهی نظام پولی و بانکی موافق است و مجلس هم باید در این امر دولت را یاری کند.

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن تهران صبح امروز در چهل و پنجمین جلسه هیئت نمایندگان با اشاره به اقدامات دولت در سال گذشته گفت: دولت با اقداماتی که در سال گذشته انجام داد آرامش را به بازار برگرداند و تورم را کنترل کرد به طوری که عدد تورم امروز به زیر 25 درصد رسیده و این در حالی است که دولت وعده کاهش تورم و تک رقمی شدن آن را داده است.

وی افزود: در حوزه اقتصادی رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد کنترل شده و جهت گیری به سمت رشد اقتصادی مثبت است.

آل اسحاق در ادامه با اشاره به لایحه خروج از رکود دولت که به مجلس داده شده است، گفت: طرح‌های اعمال شده از سوی دولت نشان دهنده دقت و هماهنگی در دولت است و باید گفت: نظرخواهی درباره این طرح کاری شایسته و مناسب است و ما هم به عنوان نماینده اتاق تهران در آن حضور داشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: امیدواریم الزامات کافی به گونه‌ای فراهم شود که هرچه سریعتر از رکود خارج و به رونق برسیم.

وی ادامه داد: نخستین درخواست ما از مجلس این است که لایحه 32 بندی که دولت به مجلس ارائه کرده در اولین فرصت تصویب شود، چرا که قرار است در یکسال و نیم آینده آثار محسوس آن مشاهده شود، البته مجلس فوریت آن را قبول کرده که امیدواریم چارچوب و شکل آن بهم نخورد.

آل اسحاق تصریح کرد: اولویت چرخ خروج از رکود نکته مهم بعدی است که قطعا 177 بند این طرح در یک وزن و اولویت نیستند و باید وزن‌دهی به گونه‌ای باشد که مشکلات تقسیم و اولویت بندی شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: اصلاح مجموعه نظامات پولی کشور از دیگر اولویت‌ها است که دولت با دیدگاه ساماندهی نظام پولی و بانکی موافق است و مجلس هم باید در این امر دولت را همراهی کند. 
آل اسحاق افزود: همچنین توجه به واحدهای کوچک و متوسط جزء اولویت‌ها باید باشد چرا که بخشی از مشکلات واحدهای کوچک و شهرک‌های صنعتی مربوط به نظامات بانکی است.

وی در ادامه گفت: در شرایطی که کشور با طرح خروج از رکود، آماده تحرک خوب است امیدواریم شاهد رونق در کشور باشیم.

آل اسحاق گفت: امیدواریم طرح خروج از رکود با محوریت رونق بنگاه‌های اقتصادی به نتیجه برسد و در این مورد اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی با حداکثر توان به دولت کمک می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: اگر فضای کسب و کار مساعد نباشد هزینه‌های تولید افزایش می‌یابد که خوشبختانه در این مورد دفتر ویژه‌ای از وزارت اقتصاد اختصاص داده شده که امیدواریم مجموعه تلاش‌ها در زمان مناسب عملیاتی شود. .

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها