سه شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۲
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۱۰۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

لزوم اختصاص ردیف اعتباری برای طرح جامع زعفران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: تخصیص ردیف اعتباری به طرح جامع زعفران در جلسه هیات دولت مطرح خواهد شد.

غلامرضا میری اظهار کرد: خراسان رضوی اولین صادرکننده زعفران در سطح کشور است و زعفران به عنوان یکی از محصولات استراتژیک استان به شمار می‌رود. با اجرای طرح جامع زعفران، مشکلات موجود در این حوزه حل خواهد شد اما این طرح در حال حاضر دو سال است که منتظر تخصیص ردیف اعتباری است.

وی افزود: طرح جامع زعفران، سه سال پیش تصویب و برای اجرا به وزارت‌خانه جهاد کشاورزی ارسال شد اما در آن زمان ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته نشد.

میری با اشاره به طرح جامع زعفران گفت: در این طرح به صورت جامع مرحله کاشت، ‌داشت، برداشت، فرآوری، بسته‌بندی، ‌عرضه، فرآورده‌های جانبی، همکاری با دانشگاه، ‌راندمان تولید، شناسه زعفران، ثبت ژنتیکی و جغرافیایی و شناسنامه دار کردن مزارع در نظر گرفته شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی با اشاره به سهم زعفران از تولیدات کشاورزی خراسان رضوی گفت: 20 درصد از کل مبلغی که به محصولات کشاورزی استان اختصاص می‌یابد باید به این محصول اختصاص داده شود که در حال حاضر رقم در نظر گرفته برای کل محصولات کشاورزی استان حدود 300 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به سفر هیات سفر دولت به استان گفت: تقاضا می‌کنم حمایت‌های لازم از تولید و صادرات این محصول به عمل آید و در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات محصولات غیرنفتی به محصول استراتژیک از جمله زعفران توجه شود.

ایسنا

(سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها