دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۵
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۰۹۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات
رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران خبر داد

افزایش میزان صادرات پسته و کشمش درسال جاری

رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران گفت: امسال محصولات پسته و کشمش در مقایسه با سال گذشته بیشتر شده و پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات آن نیز افزایش یابد.

محمد حسین شمس فرد، رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران، اظهار کرد: سال گذشته حدود 170هزار تن محصول پسته داشتیم که 135هزار تن آن صادر شد و امسال پیش‌بینی می‌شود 200تا220هزار تن محصول پسته داشته باشیم .

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 130هزار تن کشمش صادر شد گفت: کل محصول کشمش در سال 1392 به میزان 150هزار تن بود و خرما نیز تقریبا 130هزار تن صادر شد که البته کل محصول در حدود یک میلیون تن بود.

شمس فرد با بیان اینکه پسته ایران به همه جای دنیا و بیشتر به کشور‌های آسیایی و عربی صادر می‌شود بیان کرد: هر کیلو پسته‌ صادراتی تقریبا 26 تا 43 هزار تومان براساس نوع و کیفیت آن صادر می‌شود و قیمت آن در مغازه‌ها براساس نوع و محل قرار‌گیری محل فروش آن متفاوت است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران مشکلات صنف با سازمان امور مالیاتی در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده را از جمله معضلات اعضای اتحادیه عنوان کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: با نوسانات نرخ ارز نمی‌توانیم پیش‌فروش و یا پیش‌خرید خشکبار داشته باشیم که این یکی دیگر از مشکلات ما محسوب می‌شود.

ایسنا

(دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها