یکشنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۰۹۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

نرخ سود بالا کشاورزان را در باتلاق بدهی فرو می برد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس،با بیان اینکه کشاورزان توان پرداخت وام های با نرخ سود بالا را ندارند،گفت: حمایت از بخش کشاورزی با منابع صندوق توسعه ملی، بهترین راهکار بوده که باعث رونق کشاورزی خواهد شد و فشاری هم به بانکها وارد نمی شود..

محمد علیپور در رابطه با چگونگی تعیین سود مناسب بانکی برای حمایت ازبخش کشاورزی گفت: اکنون بانکها منابع مردمی را با سود 22 درصد جذب و تسهیلات پرداختی نیز با سودهای بیشتر از 24 درصد است، در صورتی که بخش کشاورزی این میزان سوددهی را نداشته و از طرفی هم باید از آن حمایت شود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این رو بهترین راهکار، برداشت از منابع صندوق توسعه ملی با مجوز قانونی مجلس شورای اسلامی است، در این صورت می توان وامهای ارزان قیمت به تولید پرداخت کرد، اساس شکل گیری صندوق توسعه ملی نیز، جمع آوری منابع برای روز مبادا بوده و بطور حتم حمایت از کشاورزی، یکی از همین ضروریات است.

وی با تاکید بر اینکه تولید با سودهای بالای بانکی به هیچ عنوان ممکن نیست، افزود: توسعه کشاورزی در مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی قرار داشته و از همین رو باید با تسهیلات ارزان قیمت، مورد حمایت قرار گیرد، در غیر اینصورت شاهد نابودی بخش کشاورزی و وابستگی به واردات خواهیم بود.

وی ادامه داد: از طرفی هم نمی توان بانکها را مجبور به پرداخت تسهیلات با سود پایین کرد، چراکه بسياری از آنها منابع خود را با سودهای بالا جذب کرده اند و اجبار آنها برای پرداخت تسهیلات با نرخ پایین به هیچ عنوان منطقی نیست، چراکه حمایت از کشاورزی بر عهده دولت بوده که باید با پرداخت تسهیلات یارانه ای از آن حمایت کند.

نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس گفت: اکنون سهل الوصول ترین راه حل، حمایت از کشاورزی با منابع صندوق توسعه ملی بوده که می تواند از یک سو کشاورزی را رونق بخشد و از سوی دیگر هم فشاری به بانکها وارد نمی شود.

خانه ملت

(یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳) ۱۳:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها