یکشنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۰۹۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

بانکها به بخشنامه‌های بانک مرکزی توجهی نمی کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه درحالی که جریمه دیرکرد از نظر شرعی ایراد دارد بانکها حتی اگر کسی یک یا دو روز هم وامش تاخیر کند جریمه دیرکرد اخذ می کنند، گفت: بانکها توجهی به بخشنامه های بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار نمی کنند.

سید ناصر موسوی لارگانی ، درباره تخطی بانکها در اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود بانکی،‌ گفت: تحقیق و تفحص از بانکها در دستور کار مجلس است و در کمیسیون اقتصادی نیز مورد بررسی قرار گرفته است، امیدواریم بتوانیم تحقیق را هر چه سریعتر به سرانجامی برسانیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تنها مصوبه نرخ سودبانکی نیست که بانکها زیر بار آن نمی روند در موارد دیگر هم شاهدیم که بانکها توجهی به بخشنامه های بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار نمی کنند.

وی افزود: درباره تضمین وام های زیر 10 میلیون تومان، بانک مرکزی بخشنامه ای صادرکرد مبنی بر این که یک ضامن بگیرند اما در حال حاضر برای 2 میلیون تومان هم دو ضامن درخواست می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به اخذ جریمه دیرکرد از سوی بانکها،‌گفت:‌ بسیاری از مراجع عالیقدر نسبت به اخذ جریمه دیرکرد حساسیت نشان دادند و اعلام کردند جریمه دیرکرد از نظر شرعی ایراد دارد اما بانکها در قرارداد اعطای  تسهیلات از وام گیرنده برای جریمه دیرکرد امضا می گیرند.

موسوی لارگانی افزود: درحالی که جریمه دیرکرد از نظر شرعی ایراد دارد بانکها حتی اگر کسی یک یا دو روز هم وامش تاخیر کند جریمه دیرکرد اخذ می کنند که همین باعث بروز مشکلات زیادی برای افراد شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به اینکه افرادی بودند که اصل وام آنها سه میلیون تومان بوده اما بیش از 2 برابر پرداخت کردند به خاطر جریمه ای که شامل حال آنها شده است،‌گفت: یکی از کارهایی که باید بکنیم این است که پیگیر وصول معوقات بانکی باشیم و اگر قانون و مصوبه می خواهد پی گیری کنیم تا سریعتر وصول شود و بانکها از محل افزایش سرمایه بتوانند تسهیلات مورد نظر تولیدکنندگان را بدهند و رکود از بین برود

خانه ملت

(یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳) ۱۳:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها