یکشنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۰۹۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ورود ژاپن به بازار جهانی حلال با صادرات مواد غذایی و گردشگری اسلامی

ژاپن در حال ورود به بازار جهانی حلال است که ارزش کلی آن بر طبق آمار 1,1 هزار میلیارد دلار در سال 2013 بود که طبق برآورد های صورت گرفته به 1,6 هزار میلیارد دلار در سال 2018 خواهد رسید.

این کشور قصد دارد به صورت انبوه صادرات غذای حلال خود را به کشور های مسلمان در آسیای جنوب شرقی، به ویژه خاورمیانه افزایش دهد و نیز تلاش دارد با فراهم کردن امکانات رفاهی مسلمانان بر صنعت گردشگری حلال تمرکز کند.
برخی از شرکت های بزرگ مواد غذایی ژاپن در حال توسعه دامنه محصولات حلال هستند، و برخی از شرکتها نیزعلاقه مند به ورود به بخش های دیگر حلال مانند دارو، لوازم آرایشی و امور مالی اسلامی هستند (Jetro).
این ابتکار از کشوری که جمعیت مسلمانان آن حدود 200،000 نفر از جمعیت کل آن را تشکیل می دهد، می تواند نشان دهنده تلاش های آن کشور برای ورود به بازارهای جدید تجاری و فرار از رکود اقتصادی باشد.
به گفته سازمان گردشگری ملی ژاپن، بیش از سیصدهزار گردشگر در سال 2013 از ژاپن دیدن کرده اند، که این رقم بیش ازدو برابر آمار سال 2011 بوده است. در حال حاضر نیز تعداد رستوران های حلال در ژاپن که به مسلمانان خدمات حلال ارائه می دهند، منعکس کننده این واقعیت است که گردشگران مسلمان بیشتری در حال بازدید از این کشورهستند.
با توجه به اینکه بسیاری از گردشگران مسلمان از کشورهای مالزی و اندونزی هستند این کشور شرایط کسب ویزا برای گردشگران را راحت نموده است که این تصمیم باعث افزایش تعداد گردشگران خاورمیانه شده است.
(یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها