یکشنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۰۹۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

منطقه ویژه اقتصادی سلماس محصولات آذربایجان غربی را به بازارهای جهانی می برد

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلماس محصولات آذربایجان غربی را به بازارهای کشورهای همجوار و جهان می برد و فرصت رقابت را برای تولیدکنندگان استان و منطقه فراهم می کند.

ˈعلی اکبر آقاییˈ افزود: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس همزمان با هفته دولت و با اعتباری افزون بر شش میلیارد ریال در زمینی به مساحت 110 هزار مترمربع آغاز و آماده راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی شده است.

وی ادامه داد: این منطقه در حقیقت شاهرگ حیاتی سلماس و آذربایجان غربی است و بستری مناسب برای حضور محصولات استان در بازار کشورها و استانهای همجوار فراهم می کند.

آقایی افزود: تاکنون به دلیل نبود بازار مناسب و عدم خرید به موقع محصولات تولیدکنندگان و کشاورزان ناامیدی بر جامعه تولیدکنندگان و کشاورزان حاکم شده بود اما امروز با آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی چشم اندازی روشن در برابر تولیدکنندگان داخلی گشوده شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی سلماس در ارزآوری و درآمدزایی نقش موثری ایفا می کند ،یادآور شد: ترانزیت کالا و صنایع تبدیلی و کشاورزی و صنعتی از محورهای اصلی ایجاد این منطقه است .

وی ادامه داد: واگذاری زمین رایگان، معافیت مالیاتی و ارائه تسهیلات بانکی از جمله امکاناتی هستند که در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه ویژه قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: این منطقه ویژه می تواند به فرصتی عظیم برای سلماس تبدیل شده و تحول بزرگی در اقتصاد استان به وجود آورد.

عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس همزمان با هفته دولت در زمینی به مساحت 110 هزار مترمربع و با اعتباری افزون بر شش میلیارد ریال آغاز شده است.

سلماس از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است و با 200 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

سلماس از شهرهای مرزی استان بوده و در محدوده مرزهای ایران و ترکیه و در جوار شهر وان ترکیه قرار دارد.

ایرنا

(یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها