شنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۰۹۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات دام سبک به طور تدریجی بر قیمت گوشت اثر می‌گذارد

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزایش قیمت گوشت در بازار داخلی را مقطعی و ناچیز دانست و گفت: دولت به منظور حفظ تعادل در بازار، از ابزار واردات یا صادرات استفاده می کند که کاملا هم طبیعی و منطقی است.

عباس رجائی ، در رابطه با دلایل صادرات دام همزمان با واردات آن و افزایش قیمت گوشت در بازار داخل ،گفت: نوسانات قیمت گوشت در بازار تقاضا، کاملا مقطعی و ناچیز است، صادرات دام زنده نیز براساس مازاد تولید و بیش از تقاضای موجود بوده و از این رو نمی توان به دلیل یک نوسان مقطعی، از صادرات آن جلوگیری کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: واردات نیز با توجه به تقاضا و تنها در برخی مقاطع و به منظور تنظیم بازار صورت می گیرد و تولید داخل، تقریبا تمام نیازهای داخلی را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: اکنون ما در تولید دام زنده سنگین با مازاد تولید مواجه هستیم و در دام زنده سبک نیز در برخی استان ها مازاد تولید داریم که این موضوع باعث ضرورت بخشیدن به صادرات مازاد تولید می شود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: دولت همواره به منظور ایجاد تعادل در بازار، اقدام به واردات یا صادرات، متناسب با میزان عرضه و تقاضا می کند و با توجه به میزان تولیدات کشور، واردات و صادرات در حد ناچیز و تنها به منظور حفظ تعادل بازار ضروری است.

نماینده مردم اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: در برخی فصول تولید دام زنده بیش از تقاضا بوده که می توان مازاد تولید را صادر کرد، در برخی مواقع هم، تولیدات کاهش می یابد که در آن زمان اقدام به واردات به منظور حفظ تعادل امری طبیعی است، لذا نمی توان این موضوع را اشتباه و بر خلاف سیاستها تلقی کرد.

 خبرگزاری خانه ملت

(شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها