شنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۳
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۵۰۹۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس رستوران ها و کافه

روسیه 12 شعبه از رستوران "مک دونالد" را تعطیل کرد

روسیه 12 شعبه از رستوران مک دونالد را به طور موقت تعطیل کرد و 100 رستوران دیگر این شرکت را به دلیل عدم رعایت اصول و مقررات بهداشتی تحت بازرسی قرار داد؛ اقدامی که به گفته منتقدین، نوعی واکنش مسکو به تحریم‌های واشنگتن است.

 به نقل از شبکه پرس تی وی، شرکت مک دونالد با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که 7 رستوران تعطیل شده این شرکت در جنوب روسیه قرار دارند.

مک دونالد اعلام کرد این اقدام توسط ناظران بهداشت غذا در روسیه صورت گرفته و 100 رستوران دیگر این شرکت به دلیل عدم رعایت اصول و مقررات بهداشتی تحت بازرسی قرار دارند.

مک دونالد اعلام کرده است برای ادامه فعالیت خود در روسیه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد و به دقت در حال اصلاح موارد مدعایی ناظران بهداشتی است.همچنین مک دونالد اعلام کرده است به این تصمیم اعتراض دارد و اعتراض خود را از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

تحقیقات بهداشتی در رستورانهای مک دونالد در روسیه ، بعد از تنش بین این کشور و آمریکا در مورد اوکراین آغاز شده است. آمریکا ، روسیه را به دلیل بحران اوکراین ، به تحریم های بیشتر تهدید کرده بود.باراک اوباما روز پنج شنبه، روسیه را مسئول خشونت ها در شرق اوکراین معرفی کرد و مدعی شده بود که نیروهای روسی به خاک اوکراین تجاوز کرده اند. وی گفته بود در پاسخ به این اقدامات روسیه ، تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع می کند که روسیه را به شدت منزوی خواهد کرد. این انزوا به گفته باراک اوباما ، از زمان پایان جنگ سرد ، بی سابقه خواهد بود.

در پاسخ به این اظهارات اوباما ، سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش تمام تلاش های خود را به کار می گیرد تا از منافع مشروعش دفاع کند.

گفتنی است مک دونالد 440 فروشگاه و رستوران در روسیه دایر کرده است.
(شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها