شنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۰۹۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

حیثیت صنعت لبنیات از بین رفت

مشاور صنایع شیر ایران گفت: با این اتفاقات اخیر مربوط به موضوع روغن پالم در شیر، حیثیت صنعت لبنیات به طور کلی از بین رفت و با انتشار رسانه‌ای این موضوع، کسانی که به طور مجاز از آن استفاده می‌کردند با افراد متخلف در یک راستا قرار گرفتند، صادرات دچار مشکل و از مردم سلب اعتماد شد.

حسین چمنی ، اظهار کرد: وجود متخلفان در صنعت لبنیات مثل تمامی صنوف امر طبیعی است اما اینکه به خاطر تخلف چند کارخانه کل صنعت لبنیات زیر سوال برود موجب بر هم خوردن آرامش روانی جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دستگاه‌های نظارتی به صورت مداوم در حال آزمایش و بررسی وضعیت تولید شیر و لبنیات هستند تا در صورت مغایرت با چارچوب‌ها با کارخانه‌ها برخورد کنند امکان تخلف گسترده در صنعت شیر وجود ندارد.

چمنی در پاسخ به اینکه چرا اسامی کارخانه‌های متخلف اعلام نشد، گفت: این کار در حیطه وظایف اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی است و به گفته این اداره استفاده غیر مجاز از روغن پالم در حد محدودی اتفاق افتاده و محصولات آلوده به سرعت جمع‌آوری شده است.

وی یادآور شد: در صورت بروز تخلف قبل از هر کسی دستگاه‌های نظارتی زیر سوال می‌روند زیرا باید به طور دائم به پایش محصولات بپردازند.

مشاور صنایع شیر ایران ادامه داد: اگر استفاده گسترده از روغن پالم در صنایع لبنی و تولیدی شیر رخ بدهد ابتدا دستگاه‌های نظارتی باید پاسخگوی این امر باشند.

عضو هیات مدیره صنایع شیر ایران با بیان اینکه برخی از محصولات لبنی برای استفاده از چربی گیاهی دارای مجوز استاندارد بودند، افزود: با تنش ایجاد شده در خصوص روغن پالم این کارخانه‌ها هم ضرر کردند.

چمنی یادآور شد: با تشدید نظارت روی صنایع لبنی مخالف نیستیم اما باید از اطلاع‌رسانی نادرست جلوگیری شود و رسانه‌ها برای بازگشت آرامش کمک کنند زیرا موضوع در حال حاضر از روغن پالم خارج شده و به سمت تب مالت و خطرات ناشی از استفاده از شیر خام کشیده شده است.

ایسنا

(شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها